Klaus-Dieter Maubach Fortumin tytäryhtiön Uniperin hallintoneuvoston puheenjohtajaksi

FORTUM OYJ PÖRSSITIEDOTE 22.4.2020 KLO 20.45

Tiedoteluokka: Muut pörssin sääntöjen nojalla julkaistavat tiedot

Fortumin tytäryhtiön Uniperin hallintoneuvosto on tänään järjestäytymiskokouksessaan valinnut puheenjohtajakseen Klaus-Dieter Maubachin.

Klaus-Dieter Maubachilla on pitkäaikainen kokemus energiateollisuuden johtotehtävistä, muun muassa E.ON:sta. Hän on Fortumin hallituksen varapuheenjohtaja ja hallintoneuvoston jäsen useammassa saksalaisessa yhtiössä, kuten ABB Deutschland AG:ssa.

Lisätietoja Klaus-Dieter Maubachista ja Uniperin hallintoneuvostosta on saatavilla Uniperin verkkosivuilla.

Ingela Ulfves, sijoittajasuhde- ja talousviestintäjohtaja

Sijoittajat ja analyytikot:
Ingela Ulfves, sijoittajasuhde- ja talousviestintäjohtaja, puh. 040 515 1531
Rauno Tiihonen, IR-päällikkö, puh. 010 453 6150
Måns Holmberg, IR-päällikkö, puh. 044 518 1518

Media:
Pauliina Vuosio, VP, Executive Communications, puh. 050 453 2383

Jakelu:

www.fortum.fi

Fortum on johtava puhtaan energian yhtiö, joka toimittaa asiakkailleen sähköä, lämpöä ja jäähdytystä sekä älykkäitä ratkaisuja resurssitehokkuuden parantamiseen. Haluamme edistää asiakkaidemme ja yhteiskunnan kanssa muutosta kohti puhtaampaa maailmaa. Palveluksessamme on yli 8 000 ammattilaista Pohjoismaissa, Baltian maissa, Venäjällä, Puolassa ja Intiassa. Vuonna 2019 liikevaihtomme oli 5,4 miljardia euroa ja 59 % sähköntuotannostamme oli CO2-päästötöntä. Fortumin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä.www.fortum.fi

FortumFortum on eurooppalainen energiayhtiö, jolla on toimintaa yli 40 maassa. Toimitamme asiakkaillemme sähköä, kaasua, lämpöä, jäähdytystä sekä älykkäitä ratkaisuja resurssitehokkuuden parantamiseen. Haluamme edistää asiakkaidemme ja yhteiskunnan kanssa muutosta kohti puhtaampaa maailmaa. Yhdessä tytäryhtiömme Uniperin kanssa olemme Euroopan kolmanneksi suurin CO2-päästöttömän sähkön tuottaja. Noin 19 000 ammattilaistamme sekä yhteinen, noin 69 miljardin euron taseemme takaavat, että meillä on kokoa, asiantuntemusta ja voimavaroja kasvaa ja viedä energiamurrosta eteenpäin. Fortumin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä ja Uniperin osake Frankfurtin pörssissä. www.fortum.fi