Kommentti Uniperin lausuntoon Fortumin ostotarjouksesta

VERKKOUUTINEN 21.11.2017

Fortumin toimitusjohtaja Pekka Lundmarkin kommentti Uniperin tänään antamaan lausuntoon Fortumin ostotarjouksesta (Reasoned Opinion):

"Olemme vakuuttuneita, että tarjoamme houkuttelevan hinnan Uniperin osakkeenomistajille. Tarjouksemme kokonaisarvo (22 euroa/osake) vastaa 36 %:n preemiota suhteessa Uniperin osakkeen hintaan toukokuun lopussa, eli ajankohtaan ennen Uniperia koskevia yrityskauppaspekulaatioita. Preemio on 120 % suhteessa Uniperin listautumista seuraavan ensimmäisen kaupankäyntipäivän aloituskurssiin. Kuten olen useasti todennut emme näe mitään syytä nostaa hintaa. Olen tyytyväinen, että Uniper on päättänyt tarttua keskustelutarjoukseemme. Odotan nyt, että pääsemme aloittamaan rakentavan keskustelun yhteistyömahdollisuuksista, joiden uskon olevan merkittäviä ja tarjoavan huomattavaa hyötyä sekä Uniperin että Fortumin osakkeenomistajille, sekä vahvistamaan ostotarjouksessa tekemämme sitoumukset."