KORJAUS Fortum Oyj:n tilinpäätöstiedote 2018: Korkeammat markkinahinnat nostivat vuoden 2018 tulosta – uusi vaihe strategian toteutuksessa alkanut

FORTUM OYJ PÖRSSITIEDOTE 1.2.2019 KLO 13.35

Fortum Oyj:n tilinpäätöstiedotteessa on sivulla 36 kappaleessa ’Osingonjakoehdotus’ kolmannessa kappaleessa virheellinen kokonaisosingon määrä.

Virheellinen lause: ”Tällöin osingon kokonaismäärä olisi 977 203 749,50 euroa rekisteröityjen osakkeiden kokonaismäärän (31.1.2019) mukaan laskettuna. Hallitus ehdottaa, että loput voitonjakokelpoisista varoista siirretään omaan pääomaan.”

Korjattu lause: ”Tällöin osingon kokonaismäärä olisi 977 123 911,50 euroa rekisteröityjen osakkeiden kokonaismäärän (31.1.2019) mukaan laskettuna. Hallitus ehdottaa, että loput voitonjakokelpoisista varoista siirretään omaan pääomaan.”

Korjattu tiedote kokonaisuudessaan on tämän tiedotteen liitteenä.

Ingela Ulfves, sijoittajasuhde ja talousviestintäjohtaja

Jakelu:

www.fortum.fi

Fortum on johtava puhtaan energian yhtiö, joka toimittaa asiakkailleen sähköä, lämpöä ja jäähdytystä sekä älykkäitä ratkaisuja resurssitehokkuuden parantamiseen. Haluamme edistää asiakkaidemme ja yhteiskunnan kanssa muutosta kohti puhtaampaa maailmaa. Palveluksessamme on noin 9 000 ammattilaista Pohjoismaissa, Baltian maissa, Venäjällä, Puolassa ja Intiassa. Vuonna 2018 liikevaihtomme oli 5,2 miljardia euroa. Fortumin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä. www.fortum.fi

FortumFortum on eurooppalainen energiayhtiö, jolla on toimintaa yli 40 maassa. Toimitamme asiakkaillemme sähköä, kaasua, lämpöä, jäähdytystä sekä älykkäitä ratkaisuja resurssitehokkuuden parantamiseen. Haluamme edistää asiakkaidemme ja yhteiskunnan kanssa muutosta kohti puhtaampaa maailmaa. Yhdessä tytäryhtiömme Uniperin kanssa olemme Euroopan kolmanneksi suurin CO2-päästöttömän sähkön tuottaja. Noin 19 000 ammattilaistamme sekä yhteinen, noin 69 miljardin euron taseemme takaavat, että meillä on kokoa, asiantuntemusta ja voimavaroja kasvaa ja viedä energiamurrosta eteenpäin. Fortumin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä ja Uniperin osake Frankfurtin pörssissä. www.fortum.fi