Muutoksia Fortumin johtoryhmässä – Solar & Wind Development and M&A -toiminnosta vastaava johtaja jättää tehtävänsä

FORTUM OYJ PÖRSSITIEDOTE 29.8.2018 KLO 9.00

Fortumin aurinko- ja tuulivoiman kehityksestä sekä yritysjärjestelyistä vastaava johtaja Kari Kautinen on päättänyt jättää tehtävänsä. Yhteisen sopimuksen mukaisesti hän jatkaa tehtävässään syyskuun 2018 loppuun. Kautinen on ollut Fortumin palveluksessa vuodesta 1998 ja johtoryhmän jäsen vuodesta 2014. Ennen nykyistä vastuualuettaan hän toimi Fortumin johtoryhmässä strategiasta sekä yrityskaupoista vastaavana johtajana. Seuraajajärjestelyt on käynnistetty.

"Karilla on ollut keskeinen rooli Fortumin innovatiivisten ja vahvasti omistaja-arvoa kasvattaneiden yritysjärjestelyiden, kuten sähköverkkojen myynnin, Hafslund-uudelleenjärjestelyn ja viimeisimpänä Uniper-sijoituksen, toteuttamisessa. Hänen panoksensa Fortumin aurinko- ja tuuliliiketoiminnan käynnistämisessä ja kehittämisessä on myös ollut erittäin merkittävä. Koko Fortumin puolesta haluan kiittää Karia ja toivottaa hänelle onnea tulevissa haasteissaan", sanoo Fortumin toimitusjohtaja Pekka Lundmark.

Ingela Ulfves, Sijoittajasuhde ja talousviestintäjohtaja

Sijoittajat ja analyytikot:

Måns Holmberg, päällikkö, sijoittajasuhteet ja talousviestintä, puh. 044 518 1518
Rauno Tiihonen, päällikkö, sijoittajasuhteet, puh. 010 453 6150

Media:

Pauliina Vuosio, VP, Executive Communications, puh. 050 453 2383

Jakelu:
www.fortum.com

Fortum on johtava puhtaan energian yhtiö, joka toimittaa asiakkailleen sähköä, lämpöä ja jäähdytystä sekä älykkäitä ratkaisuja resurssitehokkuuden parantamiseen. Haluamme edistää asiakkaidemme ja yhteiskunnan kanssa muutosta kohti puhtaampaa maailmaa. Palveluksessamme on noin 9 000 ammattilaista Pohjoismaissa, Baltian maissa, Venäjällä, Puolassa ja Intiassa. Vuonna 2017 liikevaihtomme oli 4,5 miljardia euroa ja 61 % sähköntuotannostamme oli CO2-päästötöntä. Fortumin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä. www.fortum.fi

FortumFortum on eurooppalainen energiayhtiö, jolla on toimintaa yli 40 maassa. Toimitamme asiakkaillemme sähköä, kaasua, lämpöä, jäähdytystä sekä älykkäitä ratkaisuja resurssitehokkuuden parantamiseen. Haluamme edistää asiakkaidemme ja yhteiskunnan kanssa muutosta kohti puhtaampaa maailmaa. Yhdessä tytäryhtiömme Uniperin kanssa olemme Euroopan kolmanneksi suurin CO2-päästöttömän sähkön tuottaja. Noin 19 000 ammattilaistamme sekä yhteinen, noin 69 miljardin euron taseemme takaavat, että meillä on kokoa, asiantuntemusta ja voimavaroja kasvaa ja viedä energiamurrosta eteenpäin. Fortumin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä ja Uniperin osake Frankfurtin pörssissä. www.fortum.fi