Nasdaq Clearing pyytää jäseniään täydentämään vakuusrahastoa - Fortumin osuus 20 miljoonaa euroa

FORTUM OYJ SUJOITTAJAUUTINEN 14.9.2018 KLO 9.55

Nasdaq Commodities -selvitysyhtiö ilmoitti 12.9.2018 sulkevansa yhden jäsenensä position ja käyttäneensä vakuusrahaston varoja tappion kattamiseksi. Fortum on vakuusrahaston jäsen, sillä yhtiö käy kauppaa Nasdaq Commodities -kauppapaikalla.

13.9. Nasdaq pyysi vakuusrahaston jäseniä täydentämään rahastoa. Fortumin osuus vakuusrahastossa oli noin 30 miljoonaa euroa ja vaadittu täydennys on noin 20 miljoonaa euroa. Tapahtuman vuoksi Fortum kirjaa kolmannen vuosineljänneksen tulokseen noin 20 miljoonan euron rahoituskulun.

Fortum edellyttää, että Nasdaqilla on aina riittävät vakuusjärjestelyt. Seuraamme tilannetta huolellisesti.

Ingla Ulfves, sijoittajasuhde- ja talousviestintäjohtaja

Ingela Ulfves, sijoittajasuhde- ja talousviestintäjohtaja, puh. 040 5151 531
Rauno Tiihonen, päällikkö, sijoittajasuhteet, puh. 010 453 6150
Måns Holmberg, päällikkö, sijoittajasuhteet ja talousviestintä, puh.044 518 1518