Nimitys Fortumin johtoryhmässä

FORTUM OYJ PÖRSSITIEDOTE 30.8.2013 klo 12.30 EEST

Oikeustieteen kandidaatti, LL.M. (Columbia University, New York) Kaarina Ståhlberg (46) on nimitetty 1.9.2013 alkaen Fortumin lakiasiainjohtajaksi (General Counsel) ja yhtiön johtoryhmän jäseneksi. Hän raportoi toimitusjohtajalle.

Kaarina Ståhlberg on toiminut 13 vuotta Nokia Oyj:ssä esimies- ja lakimiestehtävissä, viimeksi tehtävänimikkeellä Assistant General Counsel. Lisäksi hänellä on useamman vuoden kokemus asianajotehtävistä, viimeiseksi White & Caseltä.

Fortumin pitkäaikainen lakiasiainjohtaja Harri Pynnä siirtyy 1.9.2013 alkaen Fortumin sähköverkkoliiketoiminta-alueelle. Hänet on nimitetty liiketoiminta-alueen johtoryhmään yhtiötoimintojen kehittämisestä vastaavaksi johtajaksi.

"Haluan kiittää Harri Pynnää Fortumin perustamisesta alkaneesta pitkäaikaisesta ja merkittävästä panoksesta yhtiön kehittämisessä lakiasiainjohtajana. Samalla toivotan Kaarina Ståhlbergin tervetulleeksi yhtiöön ja johtoryhmään sekä energia-alalle, joka on mielenkiintoisessa murrosvaiheessa", sanoo Fortumin talousjohtaja Markus Rauramo.

Helena Aatinen
viestintäjohtaja

Markus Rauramo, talousjohtaja, toimitusjohtajan sijainen, puh. 010 4521 909

Jakelu:
www.fortum.com

Fortumin toiminnan tarkoitus on tuottaa energiaa, joka edesauttaa nykyisten ja tulevien sukupolvien elämää. Tarjoamme kestäviä ratkaisuja, jotka auttavat vähentämään päästöjä, tehostamaan resurssien käyttöä ja varmistamaan energian saatavuuden – samalla tuotamme merkittävää lisäarvoa osakkeenomistajillemme. Liiketoimintaamme on sähkön ja lämmön tuotanto, myynti ja jakelu sekä energia-alan asiantuntijapalvelut.

Fortumin toiminta on keskittynyt Pohjoismaihin, Venäjälle, Puolaan ja Baltiaan. Tulevaisuudessa kasvumahdollisuuksia tarjoavat myös yhdentyvät Euroopan ja nopeasti kasvavat Aasian energiamarkkinat. Vuonna 2012 Fortumin liikevaihto oli 6,2 miljardia euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto 1,7 miljardia euroa. Konsernissa työskentelee noin 10 400 henkilöä. Fortum Oyj:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä.

Lisätietoja: www.fortum.com/fi