Suomen suurin yksityinen asuntosijoitusyhtiö Kojamo mukaan Fortumin kaukolämmön kulutusjoustoon

Suomen suurin yksityinen asuntosijoitusyhtiö Kojamo lähtee mukaan Fortumin kaukolämmön kulutusjoustoon Espoossa, Kirkkonummella, Kauniaisissa, Tuusulassa ja Järvenpäässä. Kulutusjousto eli kaukolämmön älykäs ohjaus tuodaan yhteensä 79 kiinteistöön. Samalla niissä otetaan käyttöön hiilineutraali EkoPlus-lämpö, jolla Kojamon hiilijalanjälki pienenee noin 6 900 hiilidioksiditonnia. Määrä vastaa noin 800 suomalaisen aiheuttamia vuotuisia hiilidioksidipäästöjä.

Käytännössä kulutusjousto on tapa optimoida kaukolämmön tuotantoa ja kiinteistöjen lämmitystä siten, että lämpöä ohjataan sinne missä sitä kulloinkin eniten tarvitaan. Kaukolämmön kulutusjoustoon osallistuvat kiinteistöt mahdollistavat ekologisemman kaukolämmön ja osallistuvat näin ilmastotalkoisiin. Mitä enemmän kiinteistöjä on mukana, sitä tehokkaammin järjestelmä toimii.

"Kojamon lisäksi suurimpia kulutusjoustoon osallistuvia kiinteistönomistajia ovat muun muassa Espoon Asunnot ja Asokodit. Mukana ovat myös kaksi Espoon suurinta ostoskeskusta: Sello ja Iso Omena. Kulutusjoustoon osallistuminen antaa kiinteistöille helpon tavan osallistua energiankulutuksessaan ilmastotalkoisiin. On tärkeää huomata, että kulutusjousto toteutetaan niin, etteivät loppukäyttäjät huomaa mitään asumisolosuhteissaan, sanoo myyntijohtaja Ilkka Möttönen Fortumilta.

”Fortumin kulutusjoustopalveluun ja hiilineutraaliin kaukolämpöön on helppo sitoutua, koska tämä merkittävä ympäristöteko voidaan toteuttaa tinkimättä asumisolosuhteista ja -mukavuudesta. Tämä on erittäin tärkeä osa ekologisempaa tulevaisuuden asumista ja kiinteistönomistajan ympäristövastuuta. Pystymme myös tällä tavoin pienentämään merkittävästi kokonaishiilijalanjälkeämme”, kertoo Kojamon kiinteistöpalveluiden yksikönjohtaja Pasi Kujansuu.

Lue lisää kulutusjoustosta: fortum.fi/kulutusjousto

Lisätietoja: Myyntijohtaja Ilkka Möttönen, puh. 045 679 1316, ilkka.mottonen@fortum.com

FortumFortum on eurooppalainen energiayhtiö, jolla on toimintaa yli 40 maassa. Toimitamme asiakkaillemme sähköä, kaasua, lämpöä, jäähdytystä sekä älykkäitä ratkaisuja resurssitehokkuuden parantamiseen. Haluamme edistää asiakkaidemme ja yhteiskunnan kanssa muutosta kohti puhtaampaa maailmaa. Yhdessä tytäryhtiömme Uniperin kanssa olemme Euroopan kolmanneksi suurin CO2-päästöttömän sähkön tuottaja. Noin 19 000 ammattilaistamme sekä yhteinen, noin 69 miljardin euron taseemme takaavat, että meillä on kokoa, asiantuntemusta ja voimavaroja kasvaa ja viedä energiamurrosta eteenpäin. Fortumin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä ja Uniperin osake Frankfurtin pörssissä. www.fortum.fi