Urakointityöt sähkönjakelun luotettavuuden parantamiseksi alkavat Pusulan kirkonkylässä

Pusulan keskustan alueelle suunniteltu mittava sähkönjakeluverkon kehittämishanke etenee. Fortum on valinnut pääurakoitsijaksi Verkonrakentaja Wire Oy:n, ja ensimmäisiä kaivuutöitä alueella suoritetaan jo tällä viikolla. Kaivuutyöt aloitetaan keskustan pohjoispuolelta, Peltolankujan ja Marttilantien varsilta. Kartta Pusulan sähkönjakeluverkon parannusalueesta on nähtävillä Nummi-Pusulan verkkosivuilla www.nummi-pusula.fi sekä Pusulan kirjastossa.

Alueen asukkaille ja muille sähkönkäyttäjille järjestetään tiedotustilaisuus Pusulassa Ahjolan maamiesseurantalolla torstaina 5.5.2011 kello 18-20. Tilaisuudessa on mahdollisuus kysyä hankkeen kulusta niin Fortumin, Verkonrakentaja Wireen, Elisan kuin Nummi-Pusulan kunnankin edustajalta.

Pusulan verkostotyöt parantavat alueen sähkönjakelun luotettavuutta huomattavasti. Keskustan alueella sähkönjakelu siirtyy suurelta osin ilmajohdoista säävarmempiin maakaapeleihin. Samalla nykyiset pylväsmuuntamot vaihdetaan ulkoisia olosuhteita paremmin kestäviksi puistomuuntamoiksi. Uudet johdot sijoitetaan teiden varteen, kun niitä on tällä hetkellä useammallakin yksityistontilla.

Nummi-Pusulan kunta osallistuu hankkeeseen korvaamalla tievalaistuksen kaapeloinnin maakaapeleiksi. Elisa Oyj kaapeloi puolestaan televerkkoaan kaivureiteillä, mikä parantaa palveluiden käyttövarmuutta ja lisää ympäristön siisteyttä.

Verkostotöiden ansiosta Pusulan keskustan alueen sähkönjakelulle on tulevaisuudessa olemassa useampia reittivaihtoehtoja. Vikatilanteessa sähköä voidaan syöttää useampaa kautta, ja asiakkaat saavat sähköt nopeasti takaisin. Hankkeella on myös maisemallisia muutoksia, kun suuri osa sähköjohdoista siirtyy Pusulan keskustan alueella maan alle.

Fortum Distribution

Henri Vierimaa, verkostosuunnittelija, Fortum Distribution, puh. 040 8252 844