Basware ja Fujitsu laajensivat konesalipalveluja ja sopivat tuotepalvelusta

Helsinki 4.6.2015 - Fujitsu Finland Oy ja Basware Oyj ovat sopineet konesalipalvelujen laajennuksesta. Sopimus kattaa noin sata palvelinta, joissa pyörivät yrityksen oman liiketoiminnan järjestelmät. Asiakasjärjestelmien palvelimista tehtiin sopimus vuosi sitten maaliskuussa.

Sopimus sisältää sekä fyysisiä palvelimia, virtuaalipalvelimia että pilvipalvelun. Fujitsu vastaa palvelinympäristön käytettävyydestä, hallinnasta ja valvonnasta 24/7-periaatteella.

”Pilvipalvelut uivat meille joka tapauksessa ja haluamme tarjota ne hallitusti käyttäjille. Pilvipalvelun joustavaa alustaa käytetään etenkin omien järjestelmiemme kehitystyössä”, kertoo Baswaren tietohallintojohtaja Janne Holli.

Lisäksi puitesopimus laajeni it-tuotteisiin. Baswarelle toimitetaan noin 500 työasemaa 12 eri maahan vuoden mittaan. Laitteet toimitetaan Fujitsun Suomen-logistiikkakeskuksesta esiasennettuna 12 maahan. Palveluun sisältyvät myös laiterekisterin ylläpito ja päivitys.

”Olemme valinneet avaintoimittajat, joilta hankimme palveluja. Fujitsu on yksi pääkumppaneistamme. Yhteistyö on jo pitkään toiminut hyvin ja sen ansiosta olemme halunneet jatkaa yhteistyötä ja nyt myös laajentaa puitesopimusta”, Holli jatkaa.

Laajennusten myötä yritysten välisen puitesopimuksen arvo kaksinkertaistui. Uuden sopimuksen mukaiset konesalipalvelut käynnistyvät kesäkuussa 2015.

Basware tarjoaa pilvipalveluratkaisuja yritysten hankinta-, ostoreskontra-, laskutus-, maksuliikenne- ja talousohjausprosesseihin. Yrityksessä on runsaat 1 400 työntekijää ja se toimii Pohjoismaiden lisäksi useassa Euroopan maassa sekä Pohjois-Amerikassa.

Lisää tietoa:
Basware Oyj
Janne Holli, tietohallintojohtaja
p. 040 5538 767, janne.holli@basware.com

Basware
Basware tarjoaa avoimia, turvallisia, pilvipalveluihin perustuvia ratkaisuja kaikenkokoisille organisaatioille. Ratkaisujen avulla organisaatiot voivat tehostaa hankinta-, ostoreskontra-, laskutus-, maksuliikenne- ja talousohjausprosessejaan. Basware työllistää runsaat 1 400 työntekijää ja sen liikevaihto vuonna 2014 oli 127,7 miljoonaa euroa. Yritys on listattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä vuodesta 2000.

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yritys, joka tarjoaa laajan valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Noin 159 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita 100 maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n mahdollisuuksia muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Fujitsun liikevaihto oli 4,8 triljoonaa jeniä (40 miljardia USD) 31.3.2015 päättyneellä tilikaudella. Suomen-Fujitsun palveluksessa työskentelee 2 300 ihmistä. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi