Fujitsu alentaa SAP-käytön kustannuksia keskikokoisissa yrityksissä

Uusi FlexFrame Compact for SAP -ratkaisu nostaa laitteiden ja ohjelmistojen käyttöastetta

Fujitsun uusi FlexFrame Compact on keskikokoisten yritysten tarpeisiin tehty versio suuryritysympäristöissä laajasti käytetystä SAP-alustasta. FlexFrame-ratkaisun avulla SAP-järjestelmien kokonaiskäyttökustannuksia voidaan alentaa jopa 60 prosenttia.

Kustannustehokkaiden PRIMERGY x86 -palvelinten ja Linux-käyttöjärjestelmän ansiosta FlexFrame-järjestelmän rakentaminen on edullista. Laitteiden – palvelinten, tallennusjärjestelmien ja verkon – ja ohjelmistojen virtualisoinnin ansiosta järjestelmän käyttöaste on erittäin korkea, mikä merkitsee huomattavia kustannussäästöjä pitkällä aikavälillä ja vähentää tarvetta investoida jatkuvasti uusiin laitteisiin.

SAP-sovellukset ovat usein liiketoiminnalle elintärkeitä. Tämän vuoksi FlexFramessa on keskeistä korkea käytettävyys. FlexFrame Compact -ratkaisu etsii sovelluksille aina tarvittavat resurssit tarpeen mukaan, ja resurssien lisääminen järjestelmään sujuu nopeasti. Kaikki Fujitsun FlexFrame-kokoonpanot optimoidaan jokaiselle asiakkaalle erikseen, minkä ansiosta käyttöönotto voidaan toteuttaa päivissä.

FlexFrame Compact soveltuu organisaatioille, joiden järjestelmän kapasiteetti on korkeintaan 10 000 SAPS-yksikköä (SAP Application Performance Standard -yksikkö) eli 200 000 täysin käsiteltyä tilausriviä tunnissa. Tämä vastaa noin 10 SAP-järjestelmää.

Tarpeiden kasvaessa FlexFrame Compact on laajennettavissa täysikokoiseksi FlexFrame-infrastruktuuriksi, jollaista käyttää yli 250 suuryritystä.

Lisätietoja FlexFrame for SAPista: http://www.fujitsu.com/fts/solutions/high-tech/dynamic-infrastructure/solutions/datacenter/sap/flexframe/

SAP-liiketoiminnan kehityspäällikkö Tarmo Mäkinen
Puh. 050 382 2872, sähköposti tarmo.makinen@fi.fujitsu.com

Fujitsun kuvapankki on toimitusten käytettävissä osoitteessa http://mediaportal.ts.fujitsu.com/pages/search.php?search=!collection4&bc_from=themes

Fujitsu on maailman kolmanneksi suurin it-palvelutoimittaja, joka työllistää 170 000 palvelu- ja järjestelmäosaajaa 100 maassa. Suomessa Fujitsu on johtava tietotekniikan palvelu- ja laitetoimittaja, jossa työskentelee noin 2 900 ihmistä. Yrityksen tavoitteena on helpottaa yritysten ja yhteisöjen toimintaa edistyksellisten ict-toimintamallien ja teknologioiden avulla. Fujitsu huolehtii asiakkaidensa tieto- ja viestintätekniikasta sekä sovellusten tukipalveluista, toiminnasta ja kehittämisestä. Pelkästään sovellusliiketoiminta työllistää Suomessa yli 1 000 asiantuntijaa. Teknologiatuotteiden valikoima kattaa tietokoneiden koko kirjon kannettavista päätelaitteista konesaliratkaisuihin.
Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi