Fujitsu aloittaa yhteistyön sovellusten valvontapalveluissa Dynatracen kanssa

Helsinki, 19.8.2015 – Fujitsu Finland Oy ja Dynatrace ovat sopineet sovellusten valvontapalveluihin liittyvästä yhteistyöstä. APM-palvelu (Application Performance Management) mahdollistaa digitaalisten prosessien tehokkaan valvonnan ja optimoinnin.

Fujitsu tarjoaa jatkossa Dynatracen kehittämiä APM-tuotteita palveluna. Niiden avulla päästään pureutumaan sovellusten toimintaketjujen yksityiskohtiin ja ongelmien juurisyihin. Palvelu tukee niin sovellusten kehitystä ja testausta kuin tuotantoon viemistä.

Dynatrace-yhteistyö asettuu osaksi Fujitsun Transformational Application Management Service -palvelukokonaisuutta (TAMS). Se on täyden elinkaaren ratkaisu tehokkaaseen sovellushallintaan.

Palvelun kautta asiakkaat saavat syvällisen käsityksen omien asiakkaidensa ja työntekijöidensä digitaalisten palveluprosessien käyttökokemuksesta. Samalla TAMS-palvelu tuottaa täsmällistä tietoa ongelmatilanteiden ripeää ratkaisemista varten.

”Nopeasti muuttuva digitaalinen maailma edellyttää, että palvelut toimivat nopeasti ja kehittyvät jatkuvasti. Samalla olemassa olevien toimintojen pitää pyöriä häiriöttä. Transformational AMS tukee näiden vaatimusten yhteispeliä varmistamalla yhtäältä sovellusten vakauden ja toimintojen jatkuvuuden sekä toisaalta nopeat muutokset”, sanoo johtaja Marko Mäkelä Fujitsusta.

”Dynatrace on valvontapalveluiden huippuosaaja ja heillä on alueelta pitkä kokemus. Yhdessä voimme tukea tehokkaasti asiakkaitamme digitalisoituvassa toimintaympäristössä, ja auttaa heitä menestymään”, Mäkelä toteaa.

"Olemme tyytyväisiä yhteistyöstä ja roolistamme Fujitsun Transformational AMS -palvelussa. Fujitsu on tunnettu innovaatioiden kehittäjä. Jaamme yhteisen vision siitä, että digitaalinen suorituskyky luo yrityksille tärkeän kilpailuedun, ja erottaa tulevaisuuden johtajat trendien seuraajista", toteaa Dynatracen EMEA-alueen partnerimyynnistä vastaava johtaja Michael Allen.

Fujitsu Finland Oy

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yritys, joka tarjoaa laajan valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Noin 159 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita 100 maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n mahdollisuuksia muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Fujitsun liikevaihto oli 4,8 triljoonaa jeniä (40 miljardia USD) 31.3.2015 päättyneellä tilikaudella. Suomen-Fujitsun palveluksessa työskentelee 2 300 ihmistä. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi