Fujitsu auttaa arkistoimaan lähes äärettömiä datamääriä

Fujitsu julkistaa uudet ETERNUS CS8000 -varmistusjärjestelmät suurten datamäärien hallintaan liiketoiminnan tarpeiden mukaan. Suurten yritysten tarpeisiin suunnitellut laitteet auttavat keskittämään ja yksinkertaistamaan kaikenlaisten palvelinten varmuuskopiointia ja arkistointia.

Uutuusmallissa välittömästi saatavilla olevan pakkaamattoman ja deduplikoimattoman tiedon määrää levyillä on kasvatettu 15 petatavuun, kolminkertaiseksi aiemmasta mallista. Lisäksi laitteen kokonaiskapasiteettia voi kasvattaa nauhavarmistuksella lähes rajattomaksi. Datan siirtonopeus on kasvanut puolella 150 teratavuun tunnissa.

Varmistusjärjestelmään on tuotu deduplikointi jo välimuistitasolle. Sen avulla laite sopii erinomaisesti lopulliseksi tietovarastoksi varmuuskopiointiin, koska deduplikoinnin avulla samaan levytilaan voidaan mahduttaa kymmenkertaisesta viisikymmenkertainen määrä dataa alkuperäiseen tilantarpeeseen verrattuna. Tätä ominaisuutta tarjotaan jatkossa myös järjestelmän aiempaan versioon.

Laitteen deduplikointisuorituskyky on markkinoiden huippua. Laite suorittaa paljon tehoa vaativan deduplikoinnin rinnakkain useilla palvelimilla, minkä ansiosta käsiteltävänä voi olla yli 10 petatavua yhtä aikaa. ETERNUS CS8000 pystyy hoitamaan kerralla jopa kymmentä deduplikointivarantoa, mikä hyödyttää useita käyttäjiä palvelevia palveluntarjoajia.

ETERNUS CS 8000 -laitteen avulla voidaan erilaisista tallennusvälineistä valita asiakkaan käyttöön sopivin yhdistelmä, mikä yhdistettynä erilaisiin palautusmalleihin mahdollistaa järjestelmän räätälöinnin juuri palvelutasovaatimuksia ja budjettia vastaavaksi.

Laitteen NAS-toiminnallisuus tukee kahta miljardia tiedostoa. Näin se sopii suurten tietomassojen konsolidointialustaksi arkistointiin ja tietovarastoksi. Laitteeseen on yhdistetty synkronoitu datan peilaus suurten datamassojen konsolidoinnin riskien vähentämiseksi. Tehostettu epäsynkroninen replikointi auttaa järjestelmän palauttamisessa häiriötilanteesta, jopa poikkeuksellisen pitkien matkojen päästä kuten valtamerten yli.

ETERNUS CS sopii myös datan kopioimiseen pilveen. Se konsolidoi ja hallinnoi kaikkia varmuuskopioitavia ja arkistoitavia kohteita tuotantojärjestelmässä, yhdistää paikalliset ja etänauhakirjastot ja tukee pilvipalveluja. Näin edulliset, tarpeen mukaan käytettävät häiriötilanteesta toipumisen palvelut saadaan aiempaa joustavammin käyttöön.

Laite tulee markkinoille joulukuussa.

Technology Solutions
Tuotepäällikkö Petri Penttinen
Puh. 046 875 0586, petri.penttinen@fi.fujitsu.com

Fujitsun kuvapankki on toimitusten käytettävissä osoitteessa