Fujitsu Finland lahjoitti 10 tietokonetta SPR:n pakolaiskeskuksiin

Helsinki, 1.12.2015 – Suomen Punaisen Ristin pakolaiskeskukset eri puolilla Uuttamaata ovat vastaanottaneet 10 Fujitsun tietokonetta pakolaiskeskusten asukkaiden käyttöön.

”Olemme ottaneet laitteet ilolla vastaan. Ne ovat meillä jatkuvassa ja kovassa käytössä. Vastaanottokeskus on väliaikainen odottelupaikka, mutta ehkä juuri siksi pakolaisten on tärkeää saada arki rullaamaan ja asiat vakiintumaan edes pienessä mittakaavassa. Koneen avulla asiakkaamme voivat hoitaa päivittäisiä asioita ja olla yhteyksissä kaukaisiin sukulaisiinsa. Skype on ahkerassa käytössä, ja moni suomalaisen yhteiskunnan kummallisuus kääntyy asiakkaidemme kielelle Googlen haun avulla”, sanoo SPR:n Helsingin ja Uudenmaan piirin toiminnanjohtaja Petri Kaukiainen.

Fujitsu on tukenut Suomen Punaisen Ristin toimintaa jo pitkään järjestämällä henkilöstönsä keskuudessa Nälkäpäivä-keräyksiä ja kannustamalla verenluovutukseen. Fujitsun visiona on ihmiskeskeinen, älykäs yhteiskunta, joka on kaikille jäsenilleen turvallinen ja tukee hyvän elämän edellytyksiä. Fujitsu Way -yritysfilosofia merkitsee käytännössä sitä, että Fujitsu pyrkii kaikessa toiminnassaan olemaan vastuullinen.

”Tukemalla SPR:n toimintaa kannamme osaltamme sosiaalista vastuuta suomalaisesta yhteiskunnasta. Haluamme olla rakentamassa meille kaikille turvallista ja antoisaa tulevaisuutta”, sanoo Fujitsu Finland Oy:n toimitusjohtaja Henry Nieminen.

Suomen Punainen Risti, Helsingin ja Uudenmaan piiri
Tiedotussihteeri Tuula Korhonen
p. 020 701 2364, tuula.korhonen@punainenristi.fi

Fujitsu Finland Oy