Fujitsu helpottaa suurteholaskennan käyttöönottoa

Fujitsu alentaa kynnystä suurteholaskennan (High Performance Computing, HPC) käyttöönottoon yrityksissä. Tuotekehitystä ja uusien tuotteiden markkinoille tuontia nopeuttavissa ratkaisuissa on nyt aiempaa intuitiivisempi käyttöliittymä. Lisäksi niiden hinta on edullisempi kuin koskaan.

Laskentatehon kasvu avaa kaikenkokoisille ja -tyyppisille organisaatioille uusia mahdollisuuksia. Esimerkiksi erilaisten teorioiden paikkansapitävyyttä sekä hyödynnettävyyttä voidaan tarkastella merkittävästi aiempaa nopeammin sekä tuotekehitystä voidaan kiihdyttää mallinnuksella. Yritykset voivat etsiä malleja asiakaskäyttäytymiseen ymmärtämiseen analysoimalla yrityksen olemassa olevia datamassoja.

Fujitsun uusi HPC Simplicity -malli auttaa yrityksiä jalostamaan liiketoimintansa kannalta tärkeintä tietoa ja asiantuntemusta ja tekee suurteholaskennan käytöstä helpompaa asiantuntijoille ja peruskäyttäjille. HPC Simplicity -malli yhdistää PRIMERGY-palvelimilla toteutetun Fujitsun Software HPC Cluster Suite(HCS) -klusteriratkaisun uuteen helppokäyttöiseen käyttöliittymään. Myös ratkaisun hinta on puristettu uudelle tasolle, halvimpien ratkaisujen hinnat alkavat 30 000 eurosta.

Fujitsun skaalautuva FEFS-tiedostojärjestelmä mahdollistaa nopean rinnakkaisen prosessoinnin sekä jopa kahdeksan eksatavun suuruisen tietovaraston. Tämän kokoiseen tietovarastoon mahtuu esimerkiksi kaikki internetin tietoliikenne reilun viikon ajalta. Tiedostojärjestelmä mahdollistaa läpiliikenteen jopa teratavun sekuntinopeudella.

Fujitsulla on yli kolmenkymmenen vuoden kokemus suurteholaskentaratkaisujen toteuttamisesta. PRIMERGY-palvelinmallistossa on valmis ekosysteemi luotettavien, laadukkaiden ja suorituskykyisten suurteholaskentaratkaisujen toteuttamiseen suuryritysten tarpeisiin.

Puh. 046 875 0586, petri.penttinen@fi.fujitsu.com

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yritys, joka tarjoaa laajan valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Yli 170 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita 100 maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n mahdollisuuksia muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Fujitsun liikevaihto oli 41,1 miljardia euroa 31.3.2013 päättyneellä tilikaudella. Suomessa Fujitsun palveluksessa työskentelee 2 700 ihmistä. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi