Fujitsu hoitaa 7-Elevenin ja Pressbyrån 500 myymälän it-palvelut Ruotsissa

Helsinki 8.9.2014 – Fujitsu on tehnyt Reitan Convenience Sweden AB:n kanssa it-palvelusopimuksen, jonka mukaan Reitanin myymäläketjujen tietotekniikkapalvelut siirtyvät Fujitsun hoitoon. Reitan-ketjuun kuuluu Ruotsissa 506 Pressbyrån-, 7-Eleven- ja Shell/7-Eleven-myymälää.

Kolmivuotinen sopimus sisältää muiden muassa kattavat it-tukipalvelut, kenttähuollon sekä myymäläjärjestelmien sovellushallinnan ja -valvonnan. Lisäksi Fujitsu huolehtii myymälöiden perustamisiin, muuttoihin ja lopetuksiin liittyvistä it-koordinoinneista ja asennuksista.

”Tavoitteenamme on parantaa it-palvelujemme laatua pitkäjänteisesti askel askeleelta. Vuosi sitten lähdimme etsimään kumppania, joka pystyisi toimittamaan laadukkaat it-kokonaispalvelut ja jolla on koko maan laajuinen palveluverkosto. Valitsimme Fujitsun, koska sillä oli vahva osaaminen vähittäiskaupan alueella ja useita toimipisteitä Ruotsissa. Uskon, että Fujitsun kanssa pystymme luomaan hyvän vuorovaikutuksen myymälöiden henkilökunnan, käyttötuen ja järjestelmähallinnan välille”, sanoo tietohallintojohtaja Gustav Almqvist Reitan Convenience Sweden AB:sta.

Pressbyrån-elintarvikekioskiketju perustettiin jo 1800-luvun lopussa ja tällä hetkellä sillä on yli 300 kioskia eri puolilla Ruotsia. 7-Eleven on franchising-periaatteella toimiva elintarvikekauppaketju, jonka myymälöitä on Pohjoismaissa Tanskassa, Ruotsissa ja Norjassa. Reitan Convenience kuuluu norjalaiseen Reitangruppeniin. ja pohjoismaisten Pressbyrån- ja 7-Eleven -ketjujen lisäksi se omistaa muun muassa suomalaiset R-kioskit.

Lisää tietoa:
Björn Landerberg, Head of Marketing and Communication, Fujitsu Sverige
p. +46 739-733 603, bjorn.landerberg@se.fujitsu.com

Michael Bäckman, Country Sales Director, Fujitsu Sverige
p. +46 703-767 010, Michael.backman@se.fujitsu.com

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yritys, joka tarjoaa laajan valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Nordic-alueella työskentelee noin 4 500 fujitsulaista Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa ja Baltian maissa. Palvelemme asiakkaitamme useilla toimialoilla julkishallinnosta teollisuuteen. Fujitsu soveltaa toiminnassaan Lean-periaatteita, joiden avulla rakennetaan erinomaisuuteen pyrkivää kulttuuria. Lisäksi Fujitsu tavoittelee kaikessa toiminnassaan vastuullisuutta ja edistää ratkaisuja, jotka auttavat asiakkaita rakentamaan turvallista ja kestävää tulevaisuutta. Lisätietoa: www.fujitsu.com