Fujitsu julkistaa petatavuihin skaalautuvan tallennusratkaisun Red Hatin kanssa

Helsinki, 16.10.2014 – Fujitsu toteuttaa yhteistyössä avoimen lähdekoodin ratkaisuja tarjoavan Red Hatin kanssa jopa useisiin petatavuihin skaalautuvan tallennusratkaisun. Ratkaisussa avoimen lähdekoodin hajautettu tallennus- ja tiedostojärjestelmä Ceph yhdistetään Fujitsun palvelimiin ja tallennuslaitteisiin. Fujitsu tarjoaa ratkaisulle ylläpitoa ja palveluja, joten se sopii hyvin suurten yritysten käyttöön.

Red Hatin Inktank Ceph Enterprise -ohjelmistolla voidaan rakentaa skaalautuvia, suorituskykyisiä ja vikasietoisia tallennusympäristöjä kustannustehokkaasti yrityksille, jotka tarjoavat yksityisiä tai julkisia pilvipalveluja. Näistä monet ovat avoimen lähdekoodin OpenStack-pilvialustan varhaisia käyttöönottajia.

Uutuusratkaisu sopii myös suurten tietomassoja käsittelyyn esimerkiksi tutkimuslaitoksissa, julkishallinnon organisaatioissa ja mediayhtiöissä. Ratkaisu on hyödyllinen myös historiatietoja ajoittain nopeasti tarvitseville finanssiyhtiöille.

Äärimmäisen skaalautuvuuden sekä erinomaisen suorituskyvyn ja vikasietoisuuden lisäksi uusi tallennusratkaisu auttaa vähentämään tallennuksen kokonaiskäyttökustannuksia mittavasti.

Uutuusratkaisu esitellään tarkemmin myöhemmin tänä syksynä.

Product Business Unit
Tuotepäällikkö Petri Penttinen
Puh. 046 875 0586, petri.penttinen@fi.fujitsu.com

Red Hat Finland