Fujitsu menestyi Hanselin tallennuskilpailutuksessa

Valtion yhteishankintayksikkö Hansel Oy valitsi tallennusratkaisujen kilpailutuksessa Fujitsun yhdeksi sopimustoimittajaksi sekä omilla ETERNUS-järjestelmillään että NetAppin ratkaisuilla.

Fujitsun ratkaisut menestyivät pisteytyksessä tasaisuudellaan: sekä hinta- että laatupisteet olivat vertailun parhaimmistoa. Omista ETERNUS-ratkaisuistaan Fujitsu pystyi antamaan kilpailutuksen parhaat konkreettiset asiakasesimerkit ekotehokkuuden parantamisesta, ja NetApp-ratkaisuista annetut esimerkit rankattiin nekin vertailun parhaimmistoon.

Hinnan lisäksi Hansel arvioi laadullisia tekijöitä, kuten toimittajan takuuhuoltopalvelun sisältö, resurssit ja valtakunnallisuus sekä laitteiden virrankulutusta pienentävät ominaisuudet.

”Vahvuutemme on monipuolisuus: olemme kilpailukykyisiä monilla eri osa-alueilla. Voimme tarjota valtionhallintoon sekä ETERNUS- että NetApp-ratkaisuja ja niihin molempiin yhtä asiantuntevaa ja luotettavaa palvelua”, Fujitsun myyntijohtaja Reijo Sihvonen sanoo.

Tehty puitejärjestely mahdollistaa valtionhallinnon asiakkaiden laitehankinnat tietojen varastointiin, varmennukseen ja arkistointiin. Sopimus on nelivuotinen.

Fujitsu on Hanselin valitsema sopimustoimittaja myös kehikko-, kortti- ja tornipalvelimissa sekä työasemissa, kannettavissa ja näytöissä.

Hansel Oy, toimialapäällikkö Tuukka Salonen, puh. 020 744 4217, sähköposti tuukka.salonen@hansel.fi
Fujitsu Technology Solutions, myyntijohtaja Reijo Sihvonen, puh. 0400 433 407, sähköposti reijo.sihvonen@fi.fujitsu.com

Fujitsun kuvapankki on toimitusten käytettävissä osoitteessa http://mediaportal.ts.fujitsu.com/pages/search.php?search=!collection4&bc_from=themes

Fujitsu on maailman kolmanneksi suurin it-palvelutoimittaja, joka työllistää 170 000 palvelu- ja järjestelmäosaajaa 100 maassa. Suomessa Fujitsu on johtava tietotekniikan palvelu- ja laitetoimittaja, jossa työskentelee noin 2 900 ihmistä. Yrityksen tavoitteena on helpottaa yritysten ja yhteisöjen toimintaa edistyksellisten ict-toimintamallien ja teknologioiden avulla. Fujitsu huolehtii asiakkaidensa tieto- ja viestintätekniikasta sekä sovellusten tukipalveluista, toiminnasta ja kehittämisestä. Pelkästään sovellusliiketoiminta työllistää Suomessa yli 1 000 asiantuntijaa. Teknologiatuotteiden valikoima kattaa tietokoneiden koko kirjon kannettavista päätelaitteista konesaliratkaisuihin.

Lisää tietoa: www.fujitsu.com, www.fujitsu.com/fi, www.net-lehti.com