Fujitsu on Suomen laadukkain suuryritys

Helsinki 13.11.2014 – Fujitsu Finland Oy on voittanut suuryritysten sarjan Laatukeskuksen Recognised for Excellence -kisassa, jossa etsitään Suomen laadukkaimpia organisaatioita.

Kilpailun osallistujien toimintaa arvioidaan Euroopan laatupalkinnon perusteilla eli EFQM-mallilla (The European Foundation for Quality Management). Arviointialueita on yhdeksän, ja ne kattavat koko organisaation toiminnan tuloksineen. Arviointialueet kuvaavat, miten organisaatio toimii, miten se arvioi ja parantaa toimintaansa sekä mitä tuloksia se on saavuttanut.

Fujitsussa on erittäin vahva ja omaleimainen yrityskulttuuri, jonka pohjana ovat sisäistetyt arvot. Laadun kehittäminen on vaatinut tietoisia päätöksiä sekä määrätietoista tekemistä.

”Olemme jo yli 20 vuotta tehneet pitkäjänteistä laatutyötä koko organisaatiossamme. Omaksumamme Lean-ajattelu ohjaa meitä jatkuvasti pyrkimään parempaan ja tekemään asioita entistä fiksummin”, Fujitsun toimitusjohtaja Lasse Rautio toteaa.

Kilpailun arvioijien mukaan Fujitsun keskeisiä vahvuuksia ovat kyky osallistaa, valtuuttaa ja innostaa henkilöstöä, strategian jalkauttaminen, jatkuva kehittäminen, Lean-ajattelu, asiakaskeskeisyys, henkilöstöjohtaminen ja arvot.

Fujitsu on arvioinut omaa toimintaansa EFQM-mallilla vuodesta 2005 lähtien.

Lisää tietoa:
Fujitsu Finland Oy

Toimitusjohtaja Lasse Rautio
P. 0500 606 056, lasse.rautio@fi.fujitsu.com

Kehitysjohtaja Tiina Laiho
P. 045 7880 9184, tiina.laiho@fi.fujitsu.com

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yritys, joka tarjoaa laajan valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Noin 162 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita 100 maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n mahdollisuuksia muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Fujitsun liikevaihto oli 4,8 triljoonaa jeniä (46 miljardia USD) 31.3.2014 päättyneellä tilikaudella. Suomessa Fujitsun palveluksessa työskentelee 2 600 ihmistä. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi