• Fujitsu/

Fujitsulta edullista lisätallennustilaa yhden tai kahden palvelimen ympäristöihin

Fujitsun uusi ETERNUS JX60 -järjestelmä on ratkaisu ympäristöihin, joissa yhteen tai kahteen klusteroituun palvelimeen tarvitaan lisää tallennustilaa yksinkertaisesti ja nopeasti. Datan määrän kasvaessa palvelinten sisältämän tallennuskapasiteetin rajat tulevat helposti vastaan.

Suoraan palvelimeen liitettävä laite on edullinen hankkia sekä helppo asentaa ja ylläpitää. Siksi se sopii erityisesti organisaatioille, joissa budjetti on tiukka tai joissa järjestelmien hallintaosaaminen on vähäistä.

Yhteen palvelimeen tai klusteriin voidaan liittää 1‒4 levyasemakoteloa, joihin kuhunkin mahtuu 60 vähän tilaa vievää Nearline SAS -levyasemaa. Levyasemissa on tilaa 2, 3 tai 4 teratavua. Näin yhteen järjestelmään mahtuu enimmillään 960 teratavua dataa, kun käytössä on neljä koteloa täynnä 4 teratavun levyjä.

Fujitsu sopii kytkettäväksi kaikkiin Intel-pohjaisiin palvelimiin, joissa 6 Gbit/s:n SAS-liitäntä, kuten Fujitsun PRIMERGY-palvelimiin.

ETERNUS JX 60 -järjestelmän levyasemien ja teholähteen kaltaisia komponentteja voidaan vaihtaa sulkematta palvelinta. Levyasemille voidaan määrittää tiedon turvaamiseksi eri RAID-tasoja. Järjestelmän hallinta hoituu Fujitsun ServerView-ohjelmistolla.

Uusi ETERNUS JX60 on jo saatavissa.

Product Business Unit
Tuotepäällikkö Petri Penttinen
Puh. 046 875 0586, petri.penttinen@fi.fujitsu.com

Fujitsun kuvapankki on toimitusten käytettävissä osoitteessa