Fujitsulta ensimmäinen Ultrabook-yrityskannettava

Kevyt ja tyylikäs laite on ensimmäinen alusta lähtien yrityskäyttöön suunniteltu ultrakevyt kannettava

Fujitsu on julkistanut ensimmäisen alusta lähtien yrityskäyttäjille suunnitellun Ultrabook-kevytkannettavan. Vain 1,4 kilon painoinen linjakas LIFEBOOK U772 vastaa liikematkustajien tarpeisiin ja yhdistää tuoreimmat teknologiaratkaisut, tyylikkään muotoilun sekä yrityssovellusten vaatiman tehon.

Hopeanvärisenä tai punaisena saatava kannettava on alle 16 millimetrin paksuinen, ja siinä on kehyksetön 14 tuuman näyttö. Magnesiumkuoren avulla laitteesta on saatu erittäin keveä mutta jämäkkä.

Fujitsun uuden sukupolven Ultrabookissa on yrityskäytölle tärkeitä ja tarpeellisia ominaisuuksia, kuten Intelin vPro-hallinta- ja turvateknologia. Mielenrauhaa käyttäjille tuo myös sormenjälkitunnistimen sekä kokonaan salattujen ssd-kiintolevyjen tarjoama tietoturva. Laitteeseen saa myös Advanced Theft Protection -varkaudenestosuojauksen. Sen avulla voi jäljittää kadonneen laitteen ja lukita sen tai tuhota sen sisältämät tiedot.

Uusi laite on suunniteltu varsinkin ammattilaisille, jotka saavat valita vapaasti haluamansa työtietokoneen. Se yhdistää taulutietokoneen keveyden ja nopean käynnistymisen perinteisen tietokoneen tehoon ja käytettävyyteen. Käytön mukavuutta ja helppoutta parannetaan myös lisävarusteilla. Esimerkiksi porttitoistimella laitteen saa telakoitua vaivattomasti ja liitettyä oheislaitteisiin ja yritysverkkoon. Liikkuvia käyttäjiä varten LIFEBOOK U772 -kannettavassa on sisäänrakennettu 3G- tai 4G-moduuli. Laitetta voi käyttää USB-laturina, vaikka se ei olisi päällä.

Fujitsu tuo markkinoille myös edullisemman LIFEBOOK UH572-mallin. Alumiinikuoreen pakattua, vain 1,6 kilon painoista ja 13,3 tuuman näytöllä varustettua kannettavaa saa punaisena tai hopeanvärisenä. Laitteessa on mattapintainen, heijastamaton näyttö, ja valinnaisena vaihtoehtoina siihen saa 3G-moduulin sekä Advanced Theft Protection -varkaudenestosuojauksen.

Molemmat mallit ovat saatavissa heinäkuussa.

Tuotepäällikkö Jari Pietarinen
puh. 050 346 6227, sähköposti: jari.pietarinen@ts.fujitsu.com

Kuvia uutuusmalleista:

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yritys, joka tarjoaa laajan valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Yli 170 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita 100 maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n mahdollisuuksia muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Fujitsun liikevaihto oli 41 miljardia euroa 31.3.2012 päättyneellä tilikaudella. Suomessa Fujitsun palveluksessa työskentelee 2 900 ihmistä. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi