Fujitsulta uusi tehotyöasema järeimpien sovellusten työjuhdaksi

Laskentatehoa, helppoa laajennettavuutta ja tietoturvaa

Fujitsun uusi tehotyöasema CELSIUS R920 on suunniteltu kaikkein vaativimpien käyttäjien ja raskaimpien sovellusten tarpeisiin. Suorituskyvyllään, luotettavuudellaan ja laajennettavuudellaan se soveltuu eniten käsittelytehoa ja muistia vaativaan käyttöön tietokoneavusteisessa valmistusteknologiassa (CAE), sähkösuunnittelussa (EDA), digitaalisen sisällön tuotannossa (DCC), visualisoinnissa (VIS), simuloinnissa (SIM) ja geotieteissä (GIS).

Tornimallisessa tehotyöasemassa käytetään Intelin uusinta C602-piirisarjaa ja yhtä tai kahta Xeon EP E5-2600 -sarjan suoritinta, jotka ovat 2-, 4-, 6- tai 8-ytimisiä. Uudet suorittimet ovat jopa 80 prosenttia tehokkaampia aiempaan suoritinsukupolveen verrattuna.

CELSIUS R920:een saa jopa 512 gigatavua nelikanavaista muistia. Kiintolevyjen määrä koneessa on nostettavissa kahdeksaan, eikä laitteen runkoa tarvitse edes avata kiintolevyjen lisäämiseksi. Koneessa käytetään niin sanottuja Cold Plug -asennuspaikkoja, jotka sijaitsevat laitteen etupaneelin takana.

Grafiikkasuorituskykyä tuovat NVidian ja AMD:n uusimmat näytönohjainsukupolvet. CELSIUS R920 malliin voidaan tarvittaessa asentaa jopa kolme erittäin tehokasta näytönohjainta ja hyödyntää NVidian SLI- ja Maximus-teknologioita.

CELSIUS R920 -tehotyöaseman Intel vPro -teknologia tehostaa laitteen etähallintaa ja nopeuttaa tiedon salausta. Työasemassa voidaan ottaa myös käyttöön laitetason USB-porttisuojaus, jonka ansiosta laitteeseen voidaan liittää vain todennettuja ja varmennettuja USB-laitteita.

Tehotyöaseman tietoturvaa voidaan kasvattaa entisestään asentamalla se räkkiin lisävarusteena saatavalla räkkiasennussarjalla. Tällöin tehotyöasemaa voidaan käyttää verkon läpi PC over IP -protokollaan (PCoIP) pohjautuvalla CELSIUS RemoteAccess -ratkaisulla.

Tehotyöaseman virtalähteen hyötysuhde on 90 prosenttia, mikä pitää sähkönkulutuksen alhaisena.

Käytössä työasema on erittäin hiljainen: sen tuottama reilu 20 desibeliä on kuiskauksen luokkaa.

Jotta CELSIUS R920:n käyttöön ottaminen on mahdollisimman helppoa, Fujitsu on sertifioinut sen kaikkien tärkeimpien tehotyöasemissa käytettyjen sovellusten kanssa. Näin taataan ohjelmistojen vakaus, yhteensopivuus ja suorituskyky.

Esimerkiksi kokoonpano, jossa on kaksi kahdeksan ytimen Xeon E5-2650 -suoritinta, 64 gigatavua muistia, 128 gigatavua SSD-kiintolevyjä sekä yhden teratavun kiintolevy, NVidia Quadro NVS 300 -näytönohjain ja kirjoittava DVD-asema, maksaa 5799 euroa (sisältää alv:n).

Tuotepäällikkö Pertti Vitikainen
Puh. 050 576 9957, pertti.vitikainen@fi.fujitsu.com

Fujitsun kuvapankki on toimitusten käytettävissä osoitteessa http://mediaportal.ts.fujitsu.com/pages/search.php?search=!collection4&bc_from=themes

CELSIUS R920:n kuvia: http://mediaportal.ts.fujitsu.com/pages/search.php?search=r920&resetrestypes=1