Fujitsulta uusia PRIMERGY-palvelimia ahtaisiin datakeskuksiin

Fujitsu tuo markkinoille uusia kaksikantaisia PRIMERGY-palvelimia. Uutuusmallit on suunniteltu erityisesti datakeskuksiin, joita on hankala laajentaa tilanpuutteen tai energiankäytön rajoitusten takia.

Uusi vain yhden yksikön korkuinen PRIMERGY RX 2530 M1 -räkkipalvelin sopii pienuutensa ja suorituskykynsä ansiosta erinomaisesti virtualisointiin ja skaalautuviin järjestelmiin. Palvelin on jo tehnyt uuden ennätyksen Specpower ssj 2008 -vertailutestissä. Se nousi kärkeen yhden yksikön korkuisten palvelinten sarjassa tuloksella 9811 ssj-toimintoa wattia kohden. Testi mittaa energiatehokkuutta, joka on yksi tärkeimpiä tietokeskusten käyttökustannuksiin vaikuttavista tekijöistä.

Toinen nyt esitelty uutuusmalli on PRIMERGY BX2580 M1 -korttipalvelin. Se on optimoitu virtualisointiin ja muihin vaativiin työkuormiin.

”Datakeskukset käyvät ahtaaksi, ja energiankulutus halutaan pitää aisoissa. Samaan aikaan useimmat yritykset tarvitsevat lisää skaalautuvuutta ja suorituskykyä. Uutuusmallimme on suunniteltu tähän tilanteeseen”, sanoo Fujitsun tuotepäällikkö Petri Penttinen.

Fujitsu auttaa vähentämään hallinnointikustannuksia helpottamalla palvelinfarmien hallinnointia ja ylläpitoa Embedded Lifecycle Management-ratkaisulla, joka on osa Fujitsun ServerView-ohjelmistoa palvelinten hallintaan. Uutuuspalvelimet sopivat hyvin olemassa oleviin palvelinverkkoihin.

Palvelimissa käytetään Intelin Xeon E5-2600 v3 tuoteperheen -suorittimia ja erittäin nopeaa DDR4 -muistia. Molemmat ovat jo saatavissa.

Product Business Unit
Puh. 046 875 0586, petri.penttinen@fi.fujitsu.com

Fujitsu-uutishuone: http://www.fujitsu.com/fi/about/resources/
Blogi: http://blogi.fujitsu.fi