Fujitsulta yrityskäyttöön suunniteltu tablet-tietokone

STYLISTIC Q550 yhdistää tabletin helppouden yrityskäytön vaatimaan monipuolisuuteen ja tiukkaan tietoturvaan

Fujitsun uusi STYLISTIC Q550 on bisneskäyttöön tarkoitettu tablet-tietokone, joka täyttää yritysten ja julkishallinnon tiukimmatkin tietoturvavaatimukset. Windows 7 -pohjaisena laite istuu saumattomasti Microsoft-ympäristöihin.

Tietoturvariskien pienentämiseksi organisaatiot yrittävät pitää kuluttajille suunnatut älypuhelimet ja tabletit poissa verkoistaan. Käyttäjät haluavat kuitenkin hyödyntää käteviä tablet-tietokoneita erityisesti matkoilla ja käydessään asiakkaiden tai kumppaneiden luona. Fujitsun ratkaisee ongelman tuomalla markkinoille Windows 7 -pohjaisen tablet-tietokoneen, jonka avulla käyttäjät pääsevät turvallisesti paitsi internetiin myös yritysverkon tietoihin.

”Monet markkinoilla olevista tableteista sopivat parhaiten vapaa-ajan käyttöön, eikä niitä ole suunniteltu liiketoiminnan työkaluiksi. Jotta yritykset voivat hyödyntää uusinta mobiiliteknologiaa, laitteiden on vastattava yritysten vaatimuksia, joista yksi tärkeimmistä on tietoturva. Tähän tarpeeseen olemme kehittäneet tablet-tietokoneemme yli 20 vuoden kokemuksemme pohjalta,” Fujitsun tuotepäällikkö Jari Pietarinen sanoo.

Turvallisuuden takaamiseksi STYLISTIC Q550:ssa on kattavat tietoturvaominaisuudet SmartCard-toimikortinlukijasta, sormenjälkilukijasta ja levyn salauksesta aina lisälaitteena toimitettavaan Trusted Platform -moduuliin asti (TPM). Advanced Theft Protection -palvelun ansiosta laitteen tiedostot ovat aina suojattuna, vaikka laite katoaisi tai varastettaisiin. Palvelu pystyy jäljittämään kadonneen laitteen ja joko lukitsemaan sen tai tuhoamaan sen sisältämät tiedot.

Uutuudessa on terävä 10,1 tuuman näyttö, jota voidaan käyttää sekä sisällä että ulkona. Käyttöä helpottaa myös se, että akun lataus riittää koko työpäiväksi. Yhteydet muuhun maailman hoituvat langattoman verkon, Bluetoothin tai haluttaessa 3G-yhteyden kautta.

Ergonomista tablet-tietokonetta voidaan käyttää joko sormilla tai kynällä. Kosketusnäyttö tunnistaa kynän käytön, minkä ansiosta käyttäjä voi kynällä kirjoittaessaan nojata kättänsä näyttöön samaan tapaan kuin paperille kirjoittaessaan. Käsialantunnistusohjelmisto muuntaa kirjoitetun tallennettavaksi tekstiksi. Kun kynä ei ole käytössä, laite säätää automaattisesti itsensä sormin käytettäväksi.

Fujitsun STYLISTIC Q550 on saatavilla toukokuussa. Verolliset hinnat alkavat 799 eurosta – hinta vaihtelee laitteen kokoonpanon ja määritysten mukaan.

Fujitsu Technology Solutions
Tuotepäällikkö Jari Pietarinen
puh. 050 346 6227, sähköposti: jari.pietarinen@ts.fujitsu.com

Lisätietoja:

Kuvia Fujitsun STYLISTIC Q550:sta:

Fujitsu on maailman kolmanneksi suurin it-palvelutoimittaja, joka työllistää 170 000 palvelu- ja järjestelmäosaajaa 70 maassa. Fujitsun ict-ratkaisut, tietojenkäsittely- ja viestintätuotteet sekä maailmanlaajuinen järjestelmä- ja palveluasiantuntijoiden joukko edustavat kehityksen kärkeä ja auttavat asiakkaita menestymään. Vuonna 1935 perustetun yhtiön pääkonttori on Tokiossa. Maaliskuussa 2010 päättyneellä tilikaudella konsernin liikevaihto oli 35,4 miljardia euroa. Noin kaksi kolmasosaa liikevaihdosta tulee Japanista, ja vajaat 15 prosenttia Euroopasta.

Suomessa Fujitsu on maan johtava tietotekniikan palvelu- ja laitetoimittaja, joka työllistää 2 800 ihmistä. Yrityksen tavoitteena on helpottaa yritysten ja yhteisöjen toimintaa edistyksellisten ict-toimintamallien ja teknologioiden avulla. Fujitsun Patja- ja Sohva-palvelut huolehtivat asiakkaiden tieto- ja viestintätekniikasta sekä sovellusten tukipalveluista, toiminnasta ja kehittämisestä. Teknologiatuotteiden valikoima kattaa tietokoneiden koko kirjon kannettavista päätelaitteista aina konesaliratkaisuihin saakka.

Lisää tietoa: www.fujitsu.com, www.fujitsu.com/fi, www.net-lehti.com