• Fujitsu/

Fujitsun ETERNUS DX200 -levyjärjestelmä: lyömätöntä suorituskykyä suhteessa kustannuksiin

Fujitsu tuo markkinoille uuden, vain flash-muistia käyttävän version ETERNUS DX200 S3 -tallennusjärjestelmästä, jossa suorituskyky suhteessa käyttökustannuksiin on erinomainen. Uutuus sopii tehoa vaativiin tietokanta- ja bisnesanalytiikkaympäristöihin tai virtualisoituihin palvelin- tai työpöytäympäristöihin.

Fujitsu ETERNUS DX200 S3 -järjestelmän flash-versiossa on 24 SSD-massamuistia, joissa on 400 gigatavua tilaa. Kaikkiaan tallennustilaa on siis 9,6 teratavua.

Liiketoimintakriittisten sovellusten toimintaa simuloivassa SPC Benchmark-1 -testissä ETERNUS DX200 S3 sai tulokseksi 200 500,95 I/O-tapahtumaa sekunnissa (IOPS). Hintaa yhdelle tapahtumalle tuli vain 0,77 dollaria, joka on ensiluokkainen tulos.

Testissä järjestelmän vasteaika oli 0,63 millisekuntia, joka on paras koskaan SPC-1-testissä saavutettu tulos täydellä kuormituksella. Näin tallennus ei aiheuta pullonkauloja, jotka hidastaisivat koko ympäristön toimintaa.

Flash-muistia hyödyntävät levyjärjestelmissä on usein erikoisarkkitehtuuri, joka tekee niistä erittäin kalliita. ETERNUS DX200 S3 perustuu vakioarkkitehtuuriin, jonka ansiosta järjestelmän hankintakulut ovat jop 80 prosenttia pienemmät erikoisarkkitehtuuriversioihin verrattuna.

Kuluja pienentää myös se, että Fujitsun järjestelmä ei vaadi kalliita ja monimutkaisia konfigurointeja tai säätöjä. Lisäksi se voidaan ottaa käyttöön minuuteissa, mikä säästää kulujen lisäksi aikaa.

Storage Performance Council (SPC) on voittoa tavoittelematon yhtymä, joka määrittää, standardoi ja edistää tallennustuotteiden vertailutestejä ja levittää objektiivista tietoa laitteiden suorituskyvystä. Kaikkien SPC-testien tulokset löytyvät osoitteesta http://www.storageperformance.org/results. SPC-1-tulokset löytyvät osoitteesta http://www.storageperformance.org/results/benchmark_results_spc1/#a00139.

Product Business Unit
Tuotepäällikkö Petri Penttinen
Puh. 046 875 0586, petri.penttinen@fi.fujitsu.com

Fujitsun kuvapankki on toimitusten käytettävissä osoitteessa