Fujitsun ETERNUS LT260 -nauhakirjasto skaalautuu 3,5 petatavuun

Fujitsu tuo yli 350 % lisää kapasiteettia ETERNUS LT260 -nauhajärjestelmään. Siihen mahtuu nyt 3,5 petatavua pakattua dataa. Järjestelmässä skaalautuvuus yhdistyy automatisointiin ja etähallintamahdollisuuksiin, joita keskisuurissa ja suurissa datakeskuksissa tarvitaan tietojen tehokkaassa varmistuksessa ja arkistoinnissa.

Nauha on edelleen taloudellisin tapa arkistoida tietoja pitkiä aikoja. ETERNUS LT260 tuo lisää tallennustilaa LTO-nauhapohjaista automaatiota käyttäville organisaatioille.

Nyt nauhajärjestelmä tukee myös Key Management Interoperability -protokollaa (KMIP), jonka avulla salausavaimia voidaan vaihtaa verkon yli. Näin eri laitteiden salausavaimia voidaan hallita yhdestä paikasta. Normaalisti toiminnallisuus vaatii erillisen lisenssin, mutta Fujitsu sisällyttää sen nauhajärjestelmän hintaan tämän vuoden loppuun saakka.

ETERNUS LT260 skaalautuu lisäämällä siihen enimmillään kuusi laajennusmoduulia. Varmistuksessa ja arkistoinnissa datan siirtonopeus on enimmillään 60 teratavua tunnissa. Kaikkiaan ETERNUS LT260 laajenee 560 nauhapaikkaan ja 42 nauhuriin.

Ositusominaisuuden ansiosta nauhajärjestelmä voidaan jakaa useisiin itsenäisiin kirjastoihin, joita eri sovellusympäristöt voivat käyttää rinnakkain. Näin lisäinvestointeja uusiin nauhakirjastoratkaisuihin ei tarvita.

Product Business Unit
Tuotepäällikkö Petri Penttinen
Puh. 046 875 0586, petri.penttinen@fi.fujitsu.com

Fujitsun kuvapankki on toimitusten käytettävissä osoitteessa http://mediaportal.ts.fujitsu.com/pages/search.php?search=!collection4&bc_from=themes