• Fujitsu/

Fujitsun FUTRO Z220 -päätteellä kustannussäästöjä palvelinpohjaisessa ympäristössä

Fujitsun uusi thin client -ratkaisu helpottaa siirtymistä palvelinpohjaiseen ympäristöön

Fujitsun uusi FUTRO Z220 on mukautuva ja kohtuuhintainen pääte palvelinpohjaisiin ja virtuaalisen työpöydän ympäristöihin. Thin client ja zero client -päätteiden välimaastoon sijoittuva laite mukautuu joustavasti erilaisiin ympäristöihin yritysten muuttuvien tarpeiden mukaan.

Palvelinpohjaisessa thin client -ympäristössä laite voidaan ottaa käyttöön joko automaattisesti ympäristöönsä mukautuvana tai keskitetysti hallittuna. Mukautuva laite ei vaadi asennusta, vaan on heti käyttövalmis eikä vaadi hallintaa. Laite voidaan hankkia mukautuvana ja päivittää myöhemmin keskitetysti hallittavaksi. Hallittava versio soveltuu erityisesti suuryritysten tarpeisiin.

Palvelinpohjainen ympäristö sopii erityisesti organisaatioihin, joissa työasemia käytetään lähinnä tiedon syöttämiseen, tietokantakyselyihin, sähköpostien käsittelyyn tai toimistosovellusten käyttöön. Palvelinpohjaisilla ratkaisuilla tehostetaan merkittävästi tietoturvaa, koska päätteissä ei ole lainkaan irrotettavaa tallennuslaitetta, jonka voisi varastaa tai kadottaa. Kaikki tiedot ovat suojattuina palvelimessa.

Pienen kokonsa ansiosta FUTRO Z220 vie hyvin vähän tilaa työpöydältä, ja se voidaan jopa kiinnittää näytön taakse, jolloin pöytätilaa vapautuu muuhun käyttöön. Laite on erittäin pieni ja täysin äänetön, koska siinä ei ole tuuletinta.

Perinteiseen pöytätietokoneeseen verrattuna FUTRO Z220 on hankintahinnaltaan edullisempi, ja säästöjä tulee myös ylläpitokuluista sekä pienentyneestä sähkönkulutuksesta. Laitteet on valmistettu korkealaatuisista komponenteista, eikä niissä ole lainkaan liikkuvia osia, jotka tyypillisesti vikaantuvat herkimmin.

FUTRO Z220 -päätteen käyttövarmuus on erinomainen. Koska sovelluksia käytetään palvelimelta, siihen ei myöskään tarvitse asentaa päivityksiä.

FUTRO Z220 on toteutettu vähän virtaa käyttävällä ARM-tekniikalla yhdelle soc-järjestelmäsirulle (system on chip). Toimintavarmuutta parantaa laitteistolla toteutettu verkkoprotokollan kiihdytys. Laitteen käyttöjärjestelmänä on erityisesti siihen suunniteltu eLux RT.

Puh. 046 875 0586, petri.penttinen@fi.fujitsu.com

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yritys, joka tarjoaa laajan valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Yli 170 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita 100 maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n mahdollisuuksia muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Fujitsun liikevaihto oli 41 miljardia euroa 31.3.2012 päättyneellä tilikaudella. Suomessa Fujitsun palveluksessa työskentelee 2 900 ihmistä. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi