Fujitsun järjestelmällä tiedon varmistaminen nopeampaa kuin koskaan

ETERNUS CS800 S3:n suorituskyky päivitettävissä edellisen sukupolven laitteisiin

Fujitsun uuden sukupolven ETERNUS CS800 S3 -levyvarmistusjärjestelmä tekee tiedon varmistamisesta levylle nopeampaa kuin koskaan. Deduplikoinnin avulla varmistettavan datan määrää saadaan kutistettua, jolloin levylle varmistamisesta tulee myös entistä edullisempaa.

ETERNUS CS800 S3 -laite on kaksi kertaa niin nopea kuin edeltäjänsä. Koska suorituskyvyn nosto on saatu aikaan virittämällä laitteen ohjelmistoa, edellisen sukupolven S2-laitteet voidaan päivittää S3-tasolle ilman uusia lisenssikustannuksia.

Edistyksellinen datan deduplikointi vähentää varmistuksessa tarvittavaa levytilaa jopa 95 prosentilla. Deduplikoinnin avulla samassa muodossa toistuva tieto varmistetaan vain kerran, jolloin levytilaa säästyy merkittävästi.

Laite sopii kaikkiin ympäristöihin, sillä se on sertifioitu kaikkien kaupallisesti saatavissa olevien varmistusohjelmistojen kanssa. Näin Fujitsun ratkaisu yksinkertaistaa tiedon suojaamista ympäristöissä, joissa käytetään eri valmistajien laitteita. Sillä voidaan varmistaa tieto yhtä lailla keskustietokoneista ja Unix-järjestelmistä kuin x86-järjestelmistä.

Laite mahdollistaa myös saumattoman, keskitetyn varmistuksen eri paikoissa sijaitsevista toimistoista. Koska siirrettävää dataa on jopa 20 kertaa vähemmän kuin ennen, kaistanleveys riittää suurtenkin tiedostomäärien varmistamiseen yön aikana.

ETERNUS CS800 S3 hoitaa automaattisesti kaikki deduplikointi- ja replikointitoiminnot sekä laitteiston ja ohjelmistojen konfiguroinnin. Toimituksen jälkeen heti käyttövalmis laite optimoi automaattisesti varmistuksen käytössä olevan verkon topologian mukaan.

ETERNUS CS800 S3 -järjestelmässä on levytilaa 4–160 teratavua, ja se siirtää tietoa 5,8 teratavua tunnissa. Uusi SPEED-tila nopeuttaa siirtoa entisestään esimerkiksi tietokantojen varmistuksia varten.

Uusi levyvarmistusjärjestelmä on saatavissa lokakuussa 2011.

Fujitsu Technology Solutions, tuotepäällikkö Petri Penttinen, puh. 046 875 0586, petri.penttinen@fi.fujitsu.com

Fujitsun kuvapankki on toimitusten käytettävissä osoitteessa http://mediaportal.ts.fujitsu.com/pages/search.php?search=!collection4&bc_from=themes

ETERNUS CS800 -kuvia: http://mediaportal.ts.fujitsu.com/pages/search.php?sdkresultset_id=6512bd43d9caa6e02c990b0a82652dca

Fujitsu on maailman kolmanneksi suurin it-palvelutoimittaja, joka työllistää 170 000 palvelu- ja järjestelmäosaajaa 100 maassa. Suomessa Fujitsu on johtava tietotekniikan palvelu- ja laitetoimittaja, jossa työskentelee noin 2 900 ihmistä. Yrityksen tavoitteena on helpottaa yritysten ja yhteisöjen toimintaa edistyksellisten ict-toimintamallien ja teknologioiden avulla. Fujitsu huolehtii asiakkaidensa tieto- ja viestintätekniikasta sekä sovellusten tukipalveluista, toiminnasta ja kehittämisestä. Pelkästään sovellusliiketoiminta työllistää Suomessa yli 1 000 asiantuntijaa. Teknologiatuotteiden valikoima kattaa tietokoneiden koko kirjon kannettavista päätelaitteista konesaliratkaisuihin.

Lisää tietoa: www.fujitsu.com, www.fujitsu.com/fi, www.net-lehti.com