Fujitsun konesalissa laajamittainen verkkohäiriö 15.4.

Helsinki 15.4.2015 - Fujitsu Finland Oy:n yhdessä konesalissa tapahtui keskiviikkona aamupäivällä laaja tietoliikennehäiriö, joka vaikutti useisiin asiakkuuksiin. Häiriön selvitys käynnistyi välittömästi ja ongelma pystyttiin paikallistamaan ja valtaosin ratkaisemaan kello 12.15 mennessä.

Häiriön selvitystä raportoitiin reaaliaikaisesti Fujitsun Twitter-tilillä.

Ongelman syyksi varmistui tekninen vika konesalissa rakenteilla olevassa uudessa palvelinympäristössä. Osa uusista komponenteista osoittautui viallisiksi ja niiden aiheuttama ylimääräinen verkkoliikenne ylikuormitti  konesalin runkoverkon.

Juurisyyn tarkempi tekninen selvitys jatkuu. Pahoittelemme tapahtunutta.

Lisätietoja:
Fujitsu Finland Oy

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yritys, joka tarjoaa laajan valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Noin 162 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita 100 maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n mahdollisuuksia muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Fujitsun liikevaihto oli 4,8 triljoonaa jeniä (46 miljardia USD) 31.3.2014 päättyneellä tilikaudella. Suomessa Fujitsun palveluksessa työskentelee 2 600 ihmistä.