• Fujitsu/

Fujitsun levytallennusjärjestelmä mahdollistaa big data -analyytikan pienellä budjetilla

Fujitsun perustason (Entry-taso) levytallennusjärjestelmä ETERNUS DX200 S3 on ottanut ykkössijan nopeimpana ratkaisuna keskikokoisten (Midrange-taso) levytallennusjärjestelmien sarjassa. Järjestelmän nopeuden ja suorituskyvyn ansiosta pienelläkin budjetilla voidaan nyt analysoida suuria datamassoja tehokkaasti.

Fujitsun tuotteen ansiosta nyt pienillä ja keskisuurilla yrityksilläkin on varaa big data -analytiikkaan, sillä ETERNUS DX200:n ansiosta paljon suorituskykyä ja resursseja vaativa tosiaikainen analytiikka on edullisempaa kuin koskaan.

Modulaarinen ETERNUS DX200 S3 teki uuden ennätyksen Storage Performance Councilin SPC Benchmark-1 -testissä. Siinä mitattiin, kuinka monta I/O-tapahtumaa järjestelmä käsittelee sekunnissa (IOPS), paljonko tämä maksaa ja mikä on järjestelmän vasteaika. Fujitsun järjestelmä oli tuloksiltaan paras keskikokoisten kahden ohjaimen levyjärjestelmien luokassa, mutta se päihitti myös joitakin monen ohjaimen järjestelmiä, jotka on tarkoitettu järeään tehokäyttöön.

Täydellä kuormituksella ETERNUS DX200 S3 -järjestelmän vasteaika oli testissä 0,63 millisekuntia, joka on paras koskaan SPC-1-testissä saavutettu tulos. IOPS-määrissä järjestelmä pääsi 200 000:een, mikä vastaa sitä selvästi suurempienkin laitteiden suorituskykyä. Hintaa käsitellylle I/O-tapahtumalle sekunnissa tuli erinomainen 0,77 dollaria.

SPC Benchmark-1 -testissä simuloidaan liiketoimintakriittisten sovellusten, kuten tietokantojen ja sähköpostijärjestelmien, käyttöä ja useiden monimutkaisten tapahtumien käsittelyä.

Storage Performance Council (SPC) on voittoa tavoittelematon yhtymä, joka määrittää, standardoi ja edistää tallennustuotteiden vertailutestejä ja levittää objektiivista tietoa laitteiden suorituskyvystä. Kaikkien SPC-testien tulokset löytyvät osoitteesta http://www.storageperformance.org/results.

Product Business Unit
Puh. 046 875 0586046, petri.penttinen@fi.fujitsu.com

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yritys, joka tarjoaa laajan valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Yli 170 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita 100 maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n mahdollisuuksia muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Fujitsun liikevaihto oli 41,1 miljardia euroa 31.3.2013 päättyneellä tilikaudella. Suomessa Fujitsun palveluksessa työskentelee 2 600 ihmistä. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi