Fujitsun LIFEBOOK P771 on kevyt kumppani liikematkustajan kainaloon

Pitkä akun kesto ja kattavat yhteysmahdollisuudet tuovat liikkumisvapautta

Fujitsun uusi LIFEBOOK P771 on oikea kumppani paljon matkustavalle työntekijälle. Kevyt ja pienikokoinen kone on helppo ottaa mukaan, ja sen akku kestää koko päivän. Vain 1,3 kiloa painavassa tietokoneessa on modulaarinen laitepesä, kattavat yhteysmahdollisuudet sekä vahva tietoturva.

LIFEBOOK P771:n akku kestää jopa 13 tuntia yhtäjaksoista käyttöä. Pitkän käyttöajan salaisuus on Intelin uuden sukupolven piirisarja ja erittäin vähän virtaa kuluttavat ULV-suorittimet yhdistettynä lisävarusteina saataviin SSD-kiintolevyihin. Kannettavan käyttöaikaa voi pidentää edelleen modulaariseen laitepesään sijoitettavalla lisäakulla.

Lisävarusteena on saatavana myös virtalähde, jonka ansiosta kannettava ei suljettuna kuluta lainkaan sähköä. Kun kannettava on pois päältä, akun latauduttua täyteen virtalähde lopettaa virransyötön kokonaan. Samalla akun käyttöikä pitenee, koska sitä ei koskaan ladata liikaa.

Muunneltavuutensa ansiosta LIFEBOOK P771 palvelee kiireistä käyttäjää aamusta iltaan: se selviytyy helposti päivän bisneshaasteista, mutta sopii myös vapaa-ajan käyttöön. Modulaarisessa laitepesässä voidaan käyttää DVD-asemaa, Bay Projector -projektoria tai lisäakkua. Bay Projector on maailman ensimmäisen projektori, joka kulkee kannettavan sisällä mukana kaikkialle ja on aina valmiina toimintaan.

Ketterät kannettavat ovat myös varkaiden mieleen – siksi tietoturva on erittäin tärkeää. LIFEBOOK P771:ssä on lisävarusteena Advanced Theft Protection -palvelu, jonka avulla kadonnut tai varastettu kannettava voidaan lukita tai sen sisältämät tiedot poistaa etäältä. Lisäksi turvallisuutta voidaan lisätä hankkimalla kannettavaan sormenjälkitunnistin turvalliseen ja nopeaan sisään kirjautumiseen tai TPM-moduuli.

Liikkuvan käyttäjän tietokone saa helposti kolhuja ja kolauksia – tämän vuoksi LIFEBOOK P771:ssä on kestävä mutta kevyt magnesiumkansi. LIFEBOOK-sarjaan kuuluu myös ShockSensor-anturi, joka havaitsee äkilliset liikkeet. Esimerkiksi laitteen pudotessa lattialle Shock Sensor nostaa lukupäät ylös ja pitää näin kiintolevyn datan turvassa, Lisäksi kannettavassa on roiskesuojattu näppäimistö, jota kahvikuppi tai muu juoma kädessä työskentelevät arvostavat.

LIFEBOOK P771 pitää käyttäjänsä koko ajan yhteydessä muuhun maailmaan. Koneeseen kuuluu sisäänrakennettu 3G-moduuli, langaton verkkoyhteys sekä Bluetooth.

Koneita on jo saatavissa. Esimerkiksi LIFEBOOK P771 -kannettavan, jossa i7-2617-suoritin, neljä gigatavua muistia, 320 gigatavun kiintolevy ja DVD Supermulti -asema, verollinen hinta on 1899 euroa.

Fujitsu Technology Solutions

Tuotepäällikkö Jari Pietarinen
puh. 050 346 6227, sähköposti: jari.pietarinen@ts.fujitsu.com

Fujitsun kuvapankki on toimitusten käytettävissä osoitteessa

Fujitsu on maailman kolmanneksi suurin it-palvelutoimittaja, joka työllistää 170 000 palvelu- ja järjestelmäosaajaa 70 maassa. Fujitsun ict-ratkaisut, tietojenkäsittely- ja viestintätuotteet sekä maailmanlaajuinen järjestelmä- ja palveluasiantuntijoiden joukko edustavat kehityksen kärkeä ja auttavat asiakkaita menestymään. Vuonna 1935 perustetun yhtiön pääkonttori on Tokiossa. Maaliskuussa 2010 päättyneellä tilikaudella konsernin liikevaihto oli 35,4 miljardia euroa. Noin kaksi kolmasosaa liikevaihdosta tulee Japanista, ja vajaat 15 prosenttia Euroopasta.

Suomessa Fujitsu on maan johtava tietotekniikan palvelu- ja laitetoimittaja, joka työllistää 2 800 ihmistä. Yrityksen tavoitteena on helpottaa yritysten ja yhteisöjen toimintaa edistyksellisten ict-toimintamallien ja teknologioiden avulla. Fujitsun Patja- ja Sohva-palvelut huolehtivat asiakkaiden tieto- ja viestintätekniikasta sekä sovellusten tukipalveluista, toiminnasta ja kehittämisestä. Teknologiatuotteiden valikoima kattaa tietokoneiden koko kirjon kannettavista päätelaitteista aina konesaliratkaisuihin saakka.

Lisää tietoa: www.fujitsu.com, www.fujitsu.com/fi, www.net-lehti.com