Fujitsun ratkaisuilla räkkiin kaksi kertaa enemmän palvelimia

2U:n korkuiseen PRIMERGY CX400 S1:een mahtuu neljä palvelinta

Fujitsun uudessa PRIMERGY CX400 S1 -palvelinkehikossa on neljän palvelimen teho puristettu puoleen tavallisen räkkipalvelimen viemästä tilasta. Vakioräkkiin sopiva uutuus on kustannustehokas ja vähän sähköä kuluttava ratkaisu skaalautuvuutta vaativiin käyttöihin, kuten yksityisten pilvien alustaksi, tieteelliseen laskentaan ja suurimittaiseen virtualisointiin.

Tietokeskusten kasvaessa suunnittelijat haluavat alustaksi helposti laajennettavan ja hallittavan ratkaisun, joka kuluttaa vähän sähköä ja vie vähän tilaa. PRIMERGY CX400 S1 on vastaus näihin tarpeisiin: 2U:ta korkeaan laitteeseen on mahdutettu neljä palvelinta ja tilaa 24 tallennusasemalle. Näin se vie vain puolet tavallisten räkkipalvelinten vaatimasta tilasta, mutta tarvitsee puolet vähemmän virtalähteitä ja tuulettimia kuin kaksi 1U:n korkuista räkkipalvelinta.

PRIMERGY CX400 -palvelinkehikossa voidaan käyttää kolmea erilaista kehikkopalvelinta. PRIMERGY CX210 S1, CX250 S1 ja CX270 S1 käyttävät Intelin uusimpia ja tehokkaimpia Xeon E5-2600 -perheen suorittimia.

Ratkaisussa käytetään hyvin laajasti käytön aikana vaihdettavissa olevia komponentteja käytettävyyden ja luotettavuuden takaamiseksi. Näin palvelimet pysyvät toiminnassa ylläpitotyön aikanakin.

PRIMERGY CX400 laajentaa Fujitsu Cloud eXtension -perhettä, johon kuuluu myös 38 kehikkopalvelimen PRIMERGY CX1000 -palvelinkehikko.

Fujitsu PRIMERGY CX400 S1 -palvelinkehikko ja PRIMERGY CX250 S1 -kehikkopalvelin ovat myynnissä maaliskuun lopusta lähtien. Erityisesti suurta suoritintehoa vaativaan laskentaan suunniteltu PRIMERGY CX270 S1 tulee markkinoille toukokuussa. Perheen kevein PRIMERGY CX210 S1 -palvelin on saatavissa elokuusta lähtien.

Lisätietoja: www.fujitsu.com/fts/products/computing/servers/primergy/scale-out/cx400/

Technology Solutions
Tuotepäällikkö Petri Penttinen
Puh. 046 875 0586, petri.penttinen@fi.fujitsu.com