Fujitsun STYLISTIC-tabletti kaikkiin säihin

Uusi Android-tabletti kestää vettä, pölyä ja kovaa käyttöä

Fujitsun STYLISTIC M702 -uutuustabletti sietää vetisiä ja pölyisiä olosuhteita, joissa tavalliset tabletit tuhoutuisivat. Se on suunniteltu erityisesti sellaisten ammattiryhmien käyttöön, jotka tekevät paljon töitä toimiston ulkopuolella – esimerkiksi rakennustyömaalla tai tehtaassa. Tabletti on kevyt ja edullinen vaihtoehto täysin suojatuille ja siten kalliille kannettaville.

“Kuluttajalaitteet ovat käynnistäneet mobiilivallankumouksen, mutta käytännössä ne ovat usein liian helposti särkyviä moniin työolosuhteisiin. Kuluttajalaitteisiin turvautuvat yritykset huomaavat pian, että tulee kalliiksi korjata ja korvata pölyn tai veden tuhoamia laitteita. Mobiilikäyttäjät tarvitsevat jämerän laitteen, joka kestää kovaa käyttöä ja jossa tietoturva ja yhteydet ovat yritysvaatimusten tasalla”, Fujitsun tuotepäällikkö Uki Heng sanoo.

Uutuuden kotelo on tehty kovaakin käsittelyä kestäväksi ja näytön lasi ei naarmuunnu helposti. Laitteen toiminnan kannalta haitallinen pöly ei pääse kotelon sisään, ja tabletti voidaan joko upottaa metrin syvyiseen veteen puoleksi tunniksi tai tietyissä olosuhteissa pitää veden alla jatkuvasti. Laite täyttää IPX5-pölysuojausstandardin ja IPX5/7/8-vesisuojausstandardin vaatimukset.

Arkkitehti tai urakoitsija voi hyvien suojausten ansiosta hakea tai muokata suunnitelmia STYLISTIC M702 -tablettia huoletta sateisilla rakennustyömailla, tai vakuutustarkastaja voi täyttää raporttinsa tuhokohteessa vaikkapa heti myrskyn jälkeen. Näytön erottelukyky on erittäin korkea: 1920x1200 pistettä.

Tietoja haetaan ja lähetetään tabletin sisäisen 4G-moduulin tai langattoman verkkoyhteyden kautta. Tabletissa on myös lähiviestintämahdollisuus (Near Field Communication, NFC).

Toisin kuin kuluttajalaitteissa STYLISTIC M702 on suunniteltu erittäin tietoturvalliseksi. Siihen sisältyy sormenjälkilukijan, koko kiintolevyn salauksen ja etäseurannan kaltaisia toimintoja, jotka pitävät laitteen sisältämät tiedot turvassa.

Tablettiin ladataan tehtaalla toimistosovellukset ja asiakirjaskanneri, joka hyödyntää laitteen 8,1 megapikselin kameraa. Tabletti on myös helppo liittää markkinoiden johtaviin virtuaalisiin työpöytäratkaisuihin.

STYLISTIC M702 painaa vain 590 grammaa, joten se kulkee keveästi mukana paikasta paikkaan. Tabletin akku riittää koko työpäiväksi. Näytön erottelukyky on erittäin korkea: 1920x1200 pistettä.

Fujitsun STYLISTIC M702 -tabletti on jo markkinoilla, ja sen veroton hinta on noin 899 euroa.

Technology Solutions
Tuotepäällikkö Uki Heng
Puh. 050 3411251, uki.heng@fi.fujitsu.com

Fujitsun kuvapankki on toimitusten käytettävissä osoitteessa http://mediaportal.ts.fujitsu.com/pages/search.php?search=!collection4&bc_from=themes