Fujitsun tallennusuutuus pitää petatavut hallinnassa

Fujitsu helpottaa uutuusratkaisulla erittäin suurten, petatavujen tietomassojen hallintaa yrityksissä ja organisaatioissa. Tallennustilan rajallisuuden voi unohtaa, sillä ETERNUS CD10000 kasvaa aina tarpeen nykyhetkestä hamaan tulevaisuuteen.

Tiedon määrä kasvaa yrityksissä ja organisaatioissa jatkuvasti. Organisaatioille tiedon kasvu on kolmitasoinen ongelma: vaatimukset järjestelmien skaalautuvuudelle kasvavat, järjestelmät muuttuvat yhä monimutkaisemmiksi ja kalliimmiksi ja mahdollisuus siirtää dataa tallennusjärjestelmästä toiseen ilman merkittäviä keskeytyksiä toimintaan heikkenee.

Yritykset ja organisaatiot tarvitsevat uusia tallennustapoja, kun verkossa säilytettävän datan määrä kasvaa kymmeniin petatavuihin. Yhden petatavun tietomäärä vastaa suuruusluokaltaan 100 000 tuntia Full HD -tasoista videota.

Hyperskaalautuvan ja hajautetun tallennusekosysteemin arkkitehtuuri mahdollistaa yksittäisten noodien lisäämisen, vaihtamisen ja päivittämisen lennossa, ilman seisokkeja. Näin järjestelmän ja sen sisältämän tiedon elinikää voi jatkaa käytännössä rajattomasti.

Järjestelmä on yhteensopiva aiempien ETERNUS-laitteiden kanssa, joten vanhat laitteistot säilyvät käyttökelpoisena uuden rinnalla.

ETERNUS CD10000:n ensimmäinen versio yltää 56 petatavun tallennuskapasiteettiin 224 noodilla. Fujitsu esittelee ensi vuonna tätäkin suuremman kapasiteetin mahdollistavia päivityksiä.

Ratkaisu palvelee parhaiten yli 250 teratavun tietomääriä varastoivia organisaatioita. Tällaisia ovat pilvi- ja telepalveluyhtiöt, finanssi- ja media-alan sekä liiketoiminnan tutkimuksen organisaatiot sekä toimialat, joilla tiedon määrän kasvu on räjähdysmäistä esimerkiksi laitteissa yleistyvien antureiden takia.

Fujitsu on perustanut uuden järjestelmänsä avoimen lähdekoodin ratkaisuja tarjoavan Red Hatin Inktank Ceph Enterprise -ohjelmistolle ja lisännyt toiminnallisia parannuksia yksinkertaistaakseen sovelluksen hallintaa. Fujitsulta saa ensimmäisenä suuryritysten tarpeisiin mitoitetut täydelliset huolto- ja tukipalvelut avoimeen lähdekoodiin perustuvalle ratkaisulle maailmanlaajuisesti.

ETERNUS CD10000:n avulla käyttäjä saa yhtenäisen näkymän tallennettuihin lohkoihin, objekteihin ja tiedostoihin. Tämä vähentää tallennusympäristön monimutkaisuutta, alentaa tallennuksen hallinnointikustannuksia ja optimoi olemassa olevan levytilan käytön.

ETERNUS CD10000 on saatavissa marraskuussa.

Product Business Unit
Puh. 046 875 0586, petri.penttinen@fi.fujitsu.com

Fujitsu-uutishuone: http://www.fujitsu.com/fi/about/resources/
Blogi: http://blogi.fujitsu.fi