Fujitsun tilaihme ESPRIMO Q910 vie vähän tilaa pöydältä

Pienen sähkönkulutuksen mini-pc käynnistyy nopeasti

Fujitsun uusi ESPRIMO Q910 on hyvin pienestä koostaan huolimatta erittäin tehokas ja tyylikäs pc työpöydälle. Käytössä laite on erittäin hiljainen. Se soveltuukin erinomaisesti puhelinpalvelukeskusten kaltaisiin ympäristöihin, joissa koneita on paljon ja ihmiset työskentelevät lähellä toisiaan.

Tilaihme ESPRIMO Q910 voidaan laitteen kotelossa olevan VESA-sovittimen avulla asentaa tarvittaessa näytön taakse, jolloin se ei vie lainkaan tilaa pöydältä. Virtalähde on 1,9 litran kokoisen työaseman sisällä, minkä ansiosta pöydällä ei enää pyöri kannettavista tuttu erillinen virtalähde. Työasema onkin saanut Red Dot -design-palkinnon muotoilustaan.

Kun aiemmat Q-sarjan laitteet valmistettiin kannettavissa käytetyistä komponenteista, nyt ESPRIMO Q910 -mini-pc:ssä käytetään samoja osia kuin tavallisissa pöytä- ja tornityöasemissa. Q910:n levykuva sopii suoraan esimerkiksi ESPRIMO E910 ja P910 -koneisiin. Intel vPro -teknologia tehostaa laitteen etähallintaa ja nopeuttaa tiedon salausta.

Erittäin vähän virtaa kuluttava laite on käytännössä myös miltei äänetön. Fujitsun kehittyneiden teho- ja jäähdytysominaisuuksien ansiosta koneen tuulettimet ovat käytössä vain harvoin, mikä vähentää laitteista aiheutuvaa ääntä ja lämpöä.

FastOn-teknologia leikkaa kaksi kolmasosaa laitteen käynnistymisajasta. Nopean käynnistymisen taustalla ovat nopeat, Intelin uusimman sukupolven Core i5 -suorittimet sekä SSD-kiintolevyt.

ESPRIMO Q910 painaa 1,6 kiloa, ja sen mitat ovat 185 x 188 x 54 millimetriä. Sen verolliset hinnat alkavat 949 eurosta.

Samaa sarjaa on ESPRIMO Q510, joka on erittäin hiljainen ja tehokas työväline pk-yritysten käyttöön. Q510 on isoveljensä kokoinen, näköinen ja tehoinen, mutta hallittavuusominaisuuksiltaan se ei yllä suurten yritysten käyttöön tarkoitetun Q910:n tasolle. ESPRIMO Q510:n verolliset hinnat alkavat 649 eurosta.

Tuotepäällikkö Jari Pietarinen
puh. 050 346 6227, sähköposti: jari.pietarinen@fi.fujitsu.com

Kuvia ESPRIMO Q910:stä:

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yritys, joka tarjoaa laajan valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Yli 170 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita 100 maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n mahdollisuuksia muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Fujitsun liikevaihto oli 41 miljardia euroa 31.3.2012 päättyneellä tilikaudella. Suomessa Fujitsun palveluksessa työskentelee 2 900 ihmistä. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi