• Fujitsu/

Fujitsun uudella levyjärjestelmällä software defined -tallennuksen arviointi onnistuu helposti ja edullisesti

Ceph-alustalla toimiva ETERNUS on suunniteltu avoimen lähdekoodin ajoon

Fujitsu lanseeraa ETERNUS CD10000 Quick Start -version Ceph-pohjaisesta tallennusjärjestelmästä. Quick Start -version avulla muun muassa palveluntarjoajat, teleyhtiöt ja ohjelmistokehittäjät voivat tuoda ympäristöönsä avoimen lähdekoodin Ceph-pohjaisen tallennuksen helposti, nopeasti ja edullisesti.

Ceph on tällä hetkellä suosituin avoimen lähdekoodin tallennusalusta, ja sen mahdollistamasta software defined -tallennuksesta on tullut uudenlainen lääke huikeasti kasvavien datamäärien hallintaan. Tähän asti datavuorien käsittelyssä on tarvittu kalliita laitteita, käyttäjien kouluttamista ja riskien poistamista jo ennen kuin on tiedetty, riittävätkö valitun ratkaisun rahkeet.

Fujitsu haluaa tuhota yleisen käsityksen siitä, että software defined -tallennuksen käyttöönotto olisi monimutkaista ja kallista. ETERNUS CD10000 Quick Start sisältää viiden noodin Ceph-tallennusklusterin, jossa on viisi virtuaalikonetta. Kokonaisuus on 2U:n räkkilaitteessa. Tähän asti Ceph-toteutukset ovat vaatineet vähintään neljä tallennusnoodia, myös pelkän testiympäristön rakentamiseen. Siksi Ceph-ympäristöt ovat olleet kalliita. Virtualisoimalla noodit testausalustan pystyttämisen kustannuksia saadaan leikattua merkittävästi. Integroidun virtuaalihallintanoodin ansiosta koko ratkaisun hallinta on myös huomattavasti helpompaa kuin minkään vakioasennuksen. Quick Start -version erilaisten tallennusskenaarioiden testaaminen on helppoa ja edullista.

Järjestelmä on esiasennettu ja käyttövalmis esimerkiksi OpenStack- ja pilvitallennukseen, S3-Object-yhdyskäytäväksi, online-arkistointiin tai yksittäisiin tallennusratkaisuihin. Se sopii erinomaisesti käyttöihin, joissa vaaditaan ketteryyttä. Tällaisia ovat esimerkiksi todennusta varten tehdyt proof-of-concept-ympäristöt tai testaus- ja kehitysympärisöt, jotka voidaan siirtää nopeasti tuotantoon.

Quick Startilla kokemusta hakeneet yritykset voivat siirtyä ripeästi superskaalautuvaan ETERNUS CD10000 -tallennusjärjestelmään, jonka tallennustilaa ja suorituskykyä voi kasvattaa käytännössä rajattomasti. Molemmissa käytetään Red Hat Ceph Enterprise -ohjelmistoa.

Product Business Unit
Puh. 046 875 0586, petri.penttinen@fi.fujitsu.com

Fujitsu-uutishuone: http://www.fujitsu.com/fi/about/resources/
Blogi: http://blogi.fujitsu.fi