Fujitsun uudet näytöt säätyvät yhdellä sormella oikeaan katseluasentoon

Ergonomiaa parantavat myös näytön tarkkuus ja valoisuuden mukaan säätyvä kirkkaus

Fujitsu tuo markkinoille sarjan uusia ergonomisia näyttöjä. Kirkas ja tarkka näyttö vähentää silmien rasitusta, ja näytön korkeus ja kallistus on erittäin helppo säätää oikeaan katseluasentoon.

Näytön korkeuden lisäksi myös katselukulma voidaan säätää helposti kullekin käyttäjälle sopivaksi. Säätämisessä ei tarvita enää kahta kättä ja voimankäyttöä, vaan säätö sujuu yhdellä sormella. Oikean työasennon ja tarkan ja välkkymättömän näytön yhdistelmä vähentää rasitusta silmille.

P-sarjan näytöissä on myös automaattinen kirkkauden säätö: näytössä oleva anturi seuraa työtilan valoisuutta ja säätää näytön kirkkautta sen mukaan. Kun esimerkiksi ulkona pimenee, näytön kirkkautta vähennetään.

Ergonomisten parannusten lisäksi uusien näyttöjen energiatehokkuutta on parannettu. Ne kuluttavat jopa 60 prosenttia vähemmän sähköä kuin aiemmat vastaavat mallit.

Ammattilaisille tarkoitettu Fujitsu P27T-7 LED on yksi ensimmäisiä 27-tuumaisia QHD-näyttöjä, jotka täyttävät tiukat ENERGY STAR 6.0 -energiatehokkuusstandardin vaatimukset.

Sulavalinjainen Fujitsu X23T-1-näyttö on MHL-yhteensopiva (Multi High Definition Link). MHL:n kautta älypuhelin voidaan liittää näyttöön ja käyttää puhelinta minitietokoneena Bluetooth-näppäimistön ja -hiiren avulla. Suuri näyttö helpottaa esimerkiksi Office-asiakirjojen käyttöä älypuhelimessa. Puhelin myös latautuu MHL-kaapelilla näytöstä.

P- ja X-mallisarjojen lisäksi saatavilla on B-mallisarja perustoimistokäyttöön. Näyttöjen koot ulottuvat 19 tuumasta 27 tuumaan.

Näytöt ovat jo saatavissa Suomessa. Edullisimpien B-mallien hinnat alkavat alle 200 eurosta (sis. alv:n).

Technology Solutions
Tuotepäällikkö Uki Heng
Puh. 050 3411251, uki.heng@fi.fujitsu.com

Fujitsun kuvapankki on toimitusten käytettävissä osoitteessa http://mediaportal.ts.fujitsu.com/pages/search.php?search=!collection4&bc_from=themes