Fujitsun uudet työasemat ‒ aina valmiina viestimään

Fujitsun uudet all-in-one työasemat ovat aina valmiita viestintään, mutta pitävät sähkönkulutuksen pienenä.

Vaikka käyttäjä on työasemansa luona, hän ei välttämättä käytä sitä. Hän voi kuitenkin haluta olla muiden tavoitettavissa ja vastata esimerkiksi Lync-pikaviesteihin välittömästi. Tällaisessa tilanteessa työaseman pitäisi kuluttaa sähköä mahdollisimman vähän mutta olla heti käytettävissä.

ESPRIMO X923- ja ESPRIMO X923T -työasemat ovat omiaan juuri tällaiseen käyttöön.

Työasemien läsnäolotunnistin seuraa, onko käyttäjä työpisteellään. Tunnistin havaitsee käyttäjän, vaikka hän ei käyttäisi näppäimistöä, hiirtä tai kosketusnäyttöä. Läsnäolovalo kertoo käyttäjän Lync-tilan eri värejä käyttäen.

Työasema voi kuitenkin olla erittäin pienen sähkönkulutuksen tilassa. Low Power Active -tila (LPAM) sulkee paljon sähköä kuluttavia sovelluksia, kuten selaimet ja toimisto-ohjelmat. Tärkeimmät sovellukset, kuten sähköposti, pysyvät kuitenkin käynnissä taustalla.

LPAM-tilassa työasema kuluttaa alle 5 wattia tunnissa, kun käytössä on Microsoft Windows 8.1 Professional. Tämä on noin 45 prosenttia vähemmän kuin järjestelmän enimmäisvirrankulutus tavallisessa valmiustilassa.

Sisäisen mikrofonin ja nettikameran ansiosta työasemilla voi korvata perinteiset puhelimet. ESPRIMO X923T -mallissa on myös kosketusnäyttö, joka soveltuu erinomaisesti esimerkiksi valkotaulun jakamisen kaltaisiin sovelluksiin.

Työasemassa on sovellus, joka pystyy tunnistamaan käyttäjän kasvot nettikameran avulla. Näin erillistä kirjautumista järjestelmään ei tarvita. Kun käyttäjä poistuu paikaltaan, läsnäolotunnistin lukitsee työaseman automaattisesti ennalta määritetyn ajan kuluessa.

Vain vähän tilaa vievissä X-malleissa on täysimittainen pc sekä 23 tuuman (58,4 cm) IPS-näyttö, jonka kuvanlaatu ja värien toisto ovat tavallisia näyttöjä selvästi parempia. ESPRIMO X923T:ssä on kosketusnäyttö.

ESPRIMO X -sarjan työasemat ovat jo saatavissa. Laitteen verolliset hinnat alkavat 1199 eurosta.

Product Business Unit
Tuotepäällikkö Pertti Vitikainen
Puh. 050 576 9957, pertti.vitikainen@fi.fujitsu.com

Kuvia Fujitsun ESPRIMO X923- ja ESPRIMO X923T -työasemista:

Twitter: https://twitter.com/Fujitsu_Global
LinkedIn: http://www.linkedin.com/company/fujitsu
Facebook: http://www.facebook.com/FujitsuICT

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yritys, joka tarjoaa laajan valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Yli 170 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita 100 maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n mahdollisuuksia muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Fujitsun liikevaihto oli 41,1 miljardia euroa 31.3.2013 päättyneellä tilikaudella. Suomessa Fujitsun palveluksessa työskentelee 2 600 ihmistä. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi