• Fujitsu/

Fujitsun uusi räkkipalvelin: kahdesta neljään suorittimeen käden käänteessä

Tilaa ja sähköä säästävä PRIMERGY RX500 S7 on tehnyt jo uuden VMmark-ennätyksen

Fujitsun uusi neljän suorittimen PRIMERGY RX500 S7 -räkkipalvelin on omiaan suuriin konsolidointi- ja virtualisointihankkeisiin. Uutuuspalvelin voidaan ottaa käyttöön kahden suorittimen palvelimena ja laajentaa se neljän suorittimen palvelimeksi, kun lisäteholle on tarvetta.

PRIMERGY RX500 S7 on jo todistanut suorituskykynsä tekemällä uuden ennätyksen VMmark-vertailutestissä neljän suorittimen palvelimille.

Palvelimen päivittäminen on yhtä helppo kuin verkkokortin lisääminen. Lisäämällä samaan kehikkoon toinen palvelumoduuli kaksi suoritinta ja 768 gigatavua muistia kasvavat neljäksi suorittimeksi ja 1536 gigatavuksi muistia. Yhteen laitteeseen lisätään suorituskykyä sen sijaan, että jouduttaisiin ostamaan lisää kahden suorittimen palvelimia.

Palvelinten määrän pitäminen pienenä on järkevää, sillä näin voidaan vähentää sähkönkulutusta. Räkkien kaapelointia, jäähdytystä ja tilaa tarvitaan vähemmän kuin kaksisuorittimisilla palvelimilla. Muutaman suuren palvelimen hallinta on helpompaa ja kustannustehokkaampaa kuin usean pienen palvelimen. Keskittämällä sovelluksia suuriin palvelimiin yritykset voivat myös hyödyntää palvelinkohtaisia ohjelmistolisenssejä entistä tehokkaammin.

PRIMERGY RX500 S7 kuluttaa vain vähän sähköä. Siinä käytetään samoja komponentteja ja virransäästöohjelmistoa kuin Fujitsun kahden suorittimen PRIMERGY-räkkipalvelimessa, joka teki keväällä ennätyksen energiatehokkuutta mittaavassa Specpower ssj 2008-vertailutestissä. Älykäs hallintaohjelma auttaa pitämään sähkökulutuksen pienenä etenkin silloin, kun palvelinten kuormitus on vähäinen.

PRIMERGY RX500 S7 on jo saatavissa.

Puh. 046 875 0586, petri.penttinen@fi.fujitsu.com

Kuvia PRIMERGY RX500 S:stä: http://mediaportal.ts.fujitsu.com/pages/search.php?search=rx500&resetrestypes=1

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yritys, joka tarjoaa laajan valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Yli 170 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita 100 maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n mahdollisuuksia muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Fujitsun liikevaihto oli 41 miljardia euroa 31.3.2012 päättyneellä tilikaudella. Suomessa Fujitsun palveluksessa työskentelee 2 900 ihmistä. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi