Fujitsun uutuuspalvelin tuo tehoa verkottuneen maailman tietojenkäsittelyyn

Nykyisin ihmiset, tiedot, prosessit, laitteet ja järjestelmät ovat jatkuvasti yhteydessä toisiinsa. Tämä ja tiedon määrä valtava kasvu luovat paineita palvelimille, tallennusjärjestelmille ja verkoille. Helpotusta tähän tuo neljän suorittimen PRIMERGY RX4770 M1 -palvelin, joka on suorituskyvyltään ja luotettavuudeltaan omaa luokkaansa.

Uutuuspalvelin on paras mahdollinen alusta business intelligence -sovelluksille, tavallisille ja muistinvaraisille tietokannoille sekä datapainotteisille sovelluksille. Se yksinkertaistaa myös huomattavasti infrastruktuuriin liittyviä tehtäviä, kuten palvelinten virtualisointia ja konsolidointia, ja auttaa leikkamaan käyttökustannuksia jopa 70 %. Konsolidointisuhde on kolme kertaa parempi kuin aiemman sukupolven palvelimissa.

Palvelimen suorituskyky on kaksinkertainen edelliseen sukupolveen verrattuna. Tämän taustalla ovat uusimmat Intel Xeon E7-4800/8800 v2 -perheen suorittimet, joissa on jopa 60 ydintä. Lisäksi muistikapasiteetti on kolminkertaistunut enimmillään 6 teratavuun. Tämän ansiosta palvelin pystyy käsittelemään raskaita kuormia, kuten tosiaikaista analytiikkaa.

PRIMERGY RX4770 -palvelimessa on vakiona kahdennetut ja käytön aikana vaihdettavissa olevat komponentit. Näiden lisäksi siinä on kehittyneitä järjestelmä- ja muistitekniikoita, jotka yhdistävät suoritin-, laiteohjelmisto- ja ohjelmistokerrokset ja valjastavat ne vakavien virheiden löytämiseen, niiden vahinkojen rajoittamiseen ja niistä elpymiseen automaattisesti.

PRIMERGY RX4770 M1 on saatavissa kesäkuun alusta lähtien.

Product Business Unit
Puh. 046 875 0586, petri.penttinen@fi.fujitsu.com

PRIMERGY RX4770 M1 -kuvia:

Twitter: http://www.twitter.com/Fujitsu_Global
Facebook: http://www.facebook.com/fujitsuICT

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yritys, joka tarjoaa laajan valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Noin 162 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita 100 maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n mahdollisuuksia muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Fujitsun liikevaihto oli 4,8 triljoonaa jeniä (46 miljardia USD) 31.3.2014 päättyneellä tilikaudella. Suomessa Fujitsun palveluksessa työskentelee 2 600 ihmistä. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi