Kuusi kosketuslaitetta liikkuville käyttäjille Fujitsulta

Fujitsu tuo markkinoille malliston uusia kosketusnäyttöisiä yrityskannettavia ja tabletteja. Uutuuslaiteissa on parannettu näyttöjen erottelukykyä ja akunkestoa aiemmista sukupolvista ja tarjolla on myös kevyesti suojattuja vaihtoehtoja vaativiin ympäristöihin. Uutuuslaitteet on suunniteltu yrityskäytön näkökulmasta täyttämään tietohallinnon vaatimukset.

”Laitteidemme suunnittelun lähtökohtana oli käyttäjien arkipäivä. Laitteet ovat mukana kotona, työmatkalla ja työpaikalla, ja niillä tehdään kaikenlaisia asioita. Tyylikkäiden uutuuslaitteidemme täytyy tarjota käyttäjille ominaisuuksia, joita he eivät osaisi vaatia tai pyytää. Laitteiden suunnittelussa täytyy kuitenkin koko ajan huomioida yrityskäytössä vaadittavat hallinta- ja tietoturvaominaisuudet”, sanoo tuotepäällikkö Uki Heng Fujitsulta.

FUJITSU LIFEBOOK U904 on markkinoiden ohuin 14-tuumainen Ultrabook-yrityskannettava. Laite on vain 15,5 millimetriä paksu ja painaa 1,39 kiloa. Sen kosketusnäytön erottelukyky on 3200x1800 pikseliä. Laitteeseen saa lisävarusteena telakan.

FUJITSU LIFEBOOK S904 -kannettavassa on 13,3 tuuman kosketusnäyttö, jonka erottelukyky on 2560x1440 pikseliä. Vaihtoehtoisesti laitetta saa ilman kosketusnäyttöä heijastamattomalla pinnalla, joten se sopii hyvin myös vaativiin valaistusolosuhteisiin, kuten ulkokäyttöön. Kannettavan käyttöaikaa voi venyttää jopa vuorokauteen käyttämällä toista akkua sen laitepesässä.

Fujitsu laajentaa myös vaativissa olosuhteissa käytettävien tablettilaitteiden mallistoa. Laitteet on suunniteltu vaativaan käyttöön, kuten tehtaisiin ja ulkona paljon työssään liikkuville käyttäjille. Siksi tabletit on suojattu pölyltä (IP5X-luokitus) ja vedeltä (IPX5/7/8-luokitus).

FUJITSU STYLISTIC Q584 on ohut, kevyt ja kevyesti vahvistettu 10,1 tuuman tabletti. Laitteessa on 2560x1600 pikselin kosketusnäyttö. Lisävarusteena on saatavissa telakka sekä telakoitava näppäimistö.

FUJITSU STYLISTIC Q704 on 12,5 tuuman kevyesti vahvistettu tabletti, jonka näytön erottelukyky on 1920x1080 pikseliä. Laitteessa on erittäin suorituskykyinen Intelin neljännen sukupolven i7-suoritin. Laitteessa on kaksi suorituskykytasoa; valitsemalla matalan tason ja käyttämällä lisäakkua toiminta-aika venyy jopa 16 tuntiin. Lisävarusteena on saatavissa telakka sekä kaksi telakoitavaa näppäimistöä, toinen lisäakulla.

Molempia tablettilaitteita toimitetaan kahdella vaihtoehtoisella kuorella. Ensimmäinen kuori on myös kevyesti vahvistettu ja VESA-kiinnityksellä varustettu, joten siihen saa esimerkiksi käsivarteen kiinnitettävän hihnan. Toisessa kuoressa on SmartCard-korttipaikka. Korttipaikallinen kuori ei suojaa tablettia vedeltä ja pölyltä.

FUJITSU LIFEBOOK T904 -Ultrabook-yrityskannettava ja FUJITSUN LIFEBOOK T734 -kannettava ovat molemmat kannettavasta tabletiksi muuntuvia laitteita: Kannettava muuntuu tabletiksi, kun sen kosketusnäytön kääntää ympäri ja taittaa näppäimistön päälle. Näyttöä voi käyttää sormella tai erikoiskynällä. T904:n 13,3 tuuman näytön erottelukyky on 2560x1440 pikseliä. T734:ssä on 12,5 tuuman näyttö, jonka erottelukyky on 1366x768 pikseliä. T734-laitteessa on lisäksi SmartCard-korttipaikka ja laitepesä lisälaitteille.

Kaikissa uutuuslaitteissa on Microsoftin Windows 8.1-käyttöjärjestelmä ja vaativaan yritysympäristöön sopivat turvallisuusominaisuudet.

LIFEBOOK U904 tulee myyntiin lokakuussa noin 1 300 euron verottomaan hintaan. LIFEBOOK S904 tulee myyntiin marraskuussa noin 1 100 euron verottomaan hintaan. STYLISTIC Q584 tulee myyntiin marraskuussa noin 1200 euron verottomaan hintaan. STYLISTIC Q704 tulee myyntiin joulukuussa noin 1 100 euron verottomaan hintaan. LIFEBOOK T904 tulee myyntiin ensi vuoden tammikuussa noin 1 500 euron verottomaan hintaan. LIFEBOOK T734 tulee myyntiin ensi vuoden tammikuussa noin 900 euron verottomaan hintaan.

Tuotepäällikkö Uki Heng
Puh. 050 3411251, uki.heng@fi.fujitsu.com

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yritys, joka tarjoaa laajan valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Yli 170 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita 100 maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n mahdollisuuksia muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Fujitsun liikevaihto oli 41,1 miljardia euroa 31.3.2013 päättyneellä tilikaudella. Suomessa Fujitsun palveluksessa työskentelee 2 700 ihmistä. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi