Liiketoiminta ohjaa Fujitsun uusia ETERNUS DX -levyjärjestelmiä

Fujitsu on julkistanut uudet, aiempaa paremmin liiketoiminnan vaatimuksiin vastaavat ETERNUS DX -levytallennusjärjestelmät. Järjestelmät on ensimmäistä kertaa suunniteltu siten, että liiketoiminta ohjaa tallennusjärjestelmän toimintaa. Näin helpotetaan it-haasteita, kuten kaikkein tärkeimmän datan hallintaa sen määrän kasvaessa jatkuvasti.

”Suurissa yrityksissä liiketoimintayksiköt tarvitsevat suorituskykyä etenkin toiminnanohjaukseen, asiakkuudenhallintaan sekä tietokannoille. Kun näitä järjestelmiä hankitaan, usein ei osata ottaa huomioon levyjärjestelmältä vaadittavaa suorituskykyä, vaan jo olemassa olevan laitteiston arvioidaan riittävän. Järeätkin ratkaisut voivat jäädä pullonkaulaksi, jos useat yksiköt käyttävät raskaimpia sovelluksiaan yhtä aikaa”, Fujitsun tuotepäällikkö Petri Penttinen kertoo.

Uusi ETERNUS DX S3 -levytallennusjärjestelmä ja uusi ETERNUS SF V16 järjestelmänhallintaohjelmisto auttavat tallennusammattilaisia sopeuttamaan palvelunsa liiketoiminnan tarpeisiin ja nostamaan palvelutasoa käyttäjille. Uusi automatisoitu palvelunhallinta varmistaa järjestelmistä riittävät nopeat vasteajat kaikkein tärkeimmille sovelluksille. Tämä vähentää tietohallinnon tarvetta monimutkaiseen ja kalliiseen järjestelmien säätämiseen. Tärkeimpien sovellusten toimimisen varmistaminen on näin vaivatonta.

Uusien järjestelmien suorituskykyä on nostettu jopa viisinkertaiseksi ja laitteiden datan prioriteetin hallinta on aiempaa älykkäämpää. Lisäksi järjestelmän raportointi mahdollistaa kustannusten jakamisen suoraan käytön mukaan.

Sarjan skaalautuvat perusmallit ETERNUS DX 100 ja DX 200 S3 sekä keskisarjan DX500 S3- ja DX600 S3 -mallit tukevat datan konsolidointihankkeita erittäin hyvin saumattomasti integroidun SAN- ja NAS-tuen ansiosta.

Uusilla ratkaisuilla järjestelmän käyttöastetta voidaan nostaa jopa 90 prosenttiin. Tähän asti alalla on ajateltu järjestelmän hidastuvan liikaa, jos tallennusjärjestelmien käyttöaste ylittää 50 prosentin tason.

Aiempiin malleihin verrattuna Fujitsun uutuusmallit yltävät jopa viisi kertaa korkeampaan suorituskykyyn I/O-tapahtumalla sekunnissa mitattuna (IOPS), kolminkertaiseen kaistanopeuteen sekä kaksinkertaiseen väylänopeuteen. ETERNUS DX -mallistossa käytetään Intelin viimeisimpiä moniydinsuorittimia, uusinta SAS3-levyjen liitäntää ja 16 gigabitin kuitukanavayhteyksiä.

Uusia ETERNUS DX -laitteita voidaan käyttää unified storage -järjestelminä, jotka soveltuvat lohko- ja tiedostotallennukseen sekä SAN- ja NAS-verkkoihin. Tämä toiminnallisuus on integroitu suoraan tallennusohjaimiin, minkä ansiosta kaikki käytettävyystoiminnot ja toimintojen siirto vikatilanteissa toimivat samalla tavalla kaikissa kokoonpanoissa.

ETERNUS DX -järjestelmiin on tulossa ensi kesäkuussa transparent failover -ominaisuus, jolla laitteisiin voidaan tehdä laitteisto- tai sovellushuoltotehtäviä ilman laitteiden alasajoa. Laitteiden datan palautuskykyä levyjen vikatilanteissa sekä levyjen käyttöastetta parannetaan datan pakkauksella ja deduplikoinnilla. Myös tämä päivitys tulee ensi kesäkuussa. Laitteisiin on tulossa myös Infiniband-yhteys.

ETERNUS DX S3 -järjestelmät ovat aiempaa helpompia hallita. Laitteissa on samanlainen joustava arkkitehtuuri, ja ne on helppo päivittää malliston suurempiin malleihin. Aiempien ETERNUS DX 2 -mallien hallintaominaisuuksia parannetaan ETERNUS SF -ohjelmistolla.

Uudet ETERNUS DX S3 -tallennusjärjestelmät ja ETERNUS SF 16 -hallintasovellus tulevat markkinoille joulukuussa.

Technology Solutions
Tuotepäällikkö Petri Penttinen
Puh. 046 875 0586, petri.penttinen@fi.fujitsu.com

Fujitsun kuvapankki on toimitusten käytettävissä osoitteessa