Pilvipalvelut yleistyvät vauhdikkaasti eurooppalaisissa yrityksissä

Tutkimusyhtiö Expertonin selvityksen mukaan Fujitsulla on johtoasema yritysten pilvipalveluissa

Tutkimusyhtiö Expertonin tuoreen raportin mukaan yritykset arvioivat pilvipalvelujen arkipäiväistyneen ja vakiintuneen yrityskäytössä. Pilvipalvelujen nähdään vauhdittavan liiketoimintaa, ja palveluja otetaan käyttöön yrityksissä aiempaa useammin. Useimmat suuret eurooppalaiset yritykset arvostavat pilvipalvelujen liiketoimintahyötyjä sekä palvelumallia.

Raportissaan Experton toteaa, että Fujitsulla on johtava asema pilvipalvelujen tuottajana. Cloud Vendor 2012 -raportti perustelee johtoasemaa Fujitsun kyvyllä auttaa yrityksiä siirtymään pilvipalvelujen käyttäjiksi. Lisäksi yhtiöllä on erittäin kattava palvelutarjonta.

Expertonin mukaan Fujitsulla on strateginen rooli ja johtava asema seitsemässä kahdeksasta sen tutkimuksessaan tarkastelemasta luokasta. Nämä olivat pilvipalvelujen osalta hallittu pilvi, hallittu yksityinen pilvi, infrastruktuuripalveluna tarjottava julkinen pilvi, pienten ja keskisuurten yritysten palvelut sekä suuryritysten palvelut. Pilviteknologian osalta Fujitsu nousi ykköseksi infrastruktuuri-luokassa sekä pilvipalvelujen integrointi -luokassa.

”Pilvipalvelujen avulla tietotekniikkaa voidaan käyttää samaan tapaan kuin sähköä, vettä tai puhelinverkkoa. Expertonin tutkimus osoittaa, että Fujitsun investoinnit yritysten pilvipalvelujen kehittämiseen ovat tuottaneet tulosta ja näkyvät asiakkaillemme laadukkaana palveluna myös Suomessa”, kommentoi Fujitsu Finlandin kehitysjohtaja Esa Aho.

Yritysten kannalta pilvipalvelujen etuna on saatavuus. Yritysten tarvitsee maksaa vain käyttämästään palvelusta, mutta lisää tehoa saa tarvittaessa nopeasti. Pilvipalvelujen avulla tietotekniset palvelut ovat saatavilla aina ja kaikkialla, ja tämän ansiosta yritysten liiketoimintaprosesseja voidaan nopeuttaa ja tehostaa.

Kehitysjohtaja Esa Aho
puh. 045 7880 4330, sähköposti: esa.aho@fi.fujitsu.com

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yritys, joka tarjoaa laajan valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Yli 170 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita 100 maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n mahdollisuuksia muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Fujitsun liikevaihto oli 41 miljardia euroa 31.3.2012 päättyneellä tilikaudella. Suomessa Fujitsun palveluksessa työskentelee 2 900 ihmistä. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi