• Fujitsu/

Terveystalolle uusi it-palvelusopimus ja oma konesaliympäristö Fujitsun palvelinkeskukseen

Helsinki 5.3.2015 – Maan suurin yksityisten terveyspalvelujen tarjoaja Suomen Terveystalo Oy ja Fujitsu Finland Oy ovat solmineet it-palvelusopimuksen, jonka mukaan Fujitsu tuottaa Terveystalon kaikki perustietotekniikan palvelut. Lisäksi Terveystalolle rakennetaan oma konesaliympäristö Fujitsun palvelinkeskukseen.

Sopimus sisältää 4 500 työaseman tukipalvelut eli lähi- ja käyttötuen sekä lähiverkon, tunnushallinnan, mobiili- ja tietoturvapalveluja, palvelinten ylläpidon ja tuotepalvelut. Patja-mallin mukaan tuotettava kokonaisuus sisältää myös virtuaalisen Patja Easy -työympäristön palveluja.

Lisäksi Fujitsu huolehtii kriittisten sovellusten, kuten potilastieto- ja ajanvarausjärjestelmän sekä sähköisen asioinnin valvonnasta ja kokonaiskäytettävyydestä.

Uusi sopimuskausi käynnistyy konesalihankkeella, jossa Terveystalolle rakennetaan oma, dedikoitu palvelinympäristö Fujitsun konesaliin. Blade- ja virtuaalipalvelimet sekä levyjärjestelmät ovat Terveystalon omistuksessa, mutta niiden hallintaa ja valvontaa hoitaa Fujitsu. Konesali tulee käyttöön ensi kesänä.

”Olemme olleet Fujitsun asiakkaana jo pitkään ja tämä sopimusuudistus vain vahvistaa yhteistä työtämme. Fujitsu on luotettava, koeteltu palveluntarjoaja joka mahdollistaa meille keskittymisen olennaiseen, eli asiakkaidemme palvelemisen Suomen parhailla terveyspalveluilla”, Terveystalon tietohallintojohtaja Tuomas Otala toteaa.

Terveystalossa työskentelee lähes 6 500 henkilöä. Yrityksellä on 150 toimipaikkaa yli 60 paikkakunnalla eri puolilla Suomea. Se on Suomen suurin terveystoimija noin kahdella miljoonalla vastaanottokäynnillä. Ajanvarauksia on viikoittain 40 000, joista puolet tulee verkon kautta. Terveystalon potilastietojärjestelmät lukeutuvat maan suurimpiin.

Terveystalo on ollut Patja-palvelussa jo kahdeksan vuotta. Palvelu on laajentunut jatkuvasti, kun Terveystalo on kasvanut yritysostoilla ja uudet toimipisteet liitetty Patja-palveluun.

Lisätietoja:
Terveystalo
Tietohallintojohtaja Tuomas Otala
p.
040 567 3774, tuomas.otala@terveystalo.com

Fujitsu Finland Oy
Johtaja Jussi Tolvanen
p. 040 5477 925, jussi.tolvanen@fi.fujitsu.com

Fujitsu Finland Oy

Terveystalo on verkostoltaan Suomen suurin terveyspalveluyritys. Yhtiö tarjoaa monipuolisia terveys-, työterveys-, sairaanhoito- ja tutkimuspalveluja 150 toimipaikassa eri puolilla Suomea. Terveystalon asiakkaita ovat yksityishenkilöt, yritykset ja yhteisöt, vakuutusyhtiöt sekä julkinen sektori. Terveystalo työllistää valtakunnallisesti lähes 6 500 terveydenhuollon ammattilaista. Terveystalon verojalanjälki vuonna 2013 oli yhteensä 75,5 miljoonaa euroa ja samana vuonna Terveystalo investoi suomalaisten terveyspalvelujen kehittämiseen 28 miljoonaa euroa. Terveystalo on Suomalaisen Työn Liiton jäsen. www.terveystalo.com

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yritys, joka tarjoaa laajan valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Noin 162 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita 100 maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n mahdollisuuksia muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Fujitsun liikevaihto oli 4,8 triljoonaa jeniä (46 miljardia USD) 31.3.2014 päättyneellä tilikaudella. Suomessa Fujitsun palveluksessa työskentelee 2 600 ihmistä. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi