VTT jatkaa yhteistyötään ja Patja-sopimustaan Fujitsun kanssa

Helsinki 1.10.2014 – Fujitsu on sopinut VTT:n kanssa perustietotekniikan Patja-palvelusopimuksen jatkosta. VTT on Pohjois-Euroopan suurin soveltavaa teknologista tutkimusta tekevä organisaatio.

VTT:n Patja-palvelukokonaisuudessa on työasemien käyttö- ja lähitukipalvelujen lisäksi muiden muassa palvelinten ylläpito ja valvonta, tietoliikenne, Trim-palveluja, sähköposti, tulostuksen hallinta, tuotepalvelut, muutoshallinta sekä mobiilipalveluja.

Patja-kumppanuus käynnistyi vuonna 2004, ja nyt alkaa kolmas sopimuskausi. Kahden edellisen sopimuskauden aikana VTT:n Patja on laajentunut merkittävästi.

Viime keväänä palvelukokonaisuudesta järjestettiin avoin, Euroopan laajuinen kilpailutus.

”Fujitsu vastasi palvelutarjonnallaan tarpeisiimme hyvin ja tuli maaliin kisan voittajana. Olemme olleet jo pitkään tyytyväisiä Fujitsun kattavaan palveluportfolioon”, kertoo VTT:n tietohallintojohtaja Markus Ekman.

VTT on teknologian tutkimuskeskus ja innovaatiopalvelujen tuottaja. Roolinsa myötä se on poikkeuksellisen kiinnostunut ict:n mahdollisuuksista toimintaa tehostavien palvelujen ja uusien konseptien kehityksessä.

”Tavoitteenamme on hakea mahdollisimman kustannustehokkaita, korkealaatuisia ja koko toimintaamme palvelevia, yhdenmukaisia ratkaisuja. Samalla tärkeä päämäärämme on pitää mieli avoimena uusille ja edistyneille ratkaisuille”, Ekman toteaa.

Digitalisoituminen ja sen mahdollistavat ratkaisut ovat äärimmäisen tärkeitä VTT:lle ja sen asiakkaille. Muiden eurooppalaisten toimijoiden tavoin VTT:n haaste on selvittää, miten tuottaa asiakasvaatimusten mukaisia, kilpailukykyisiä palveluita kustannustehokkaasti ja globaalisti.

”Tähän haemme yhdessä Fujitsun kanssa aktiivisesti ratkaisuja. Patja-palvelun keikkapohjainen asiakastyytyväisyyskysely ja erinomainen asiakaspalaute useammalta viime vuodelta osoittavat, että Fujitsu on osannut vastata ajankohtaisin kysymyksiin ja ongelmiin erinomaisesti ja asiakastyytyväisyys on huipputasoa”, Ekman toteaa.

Lisätietoja:

VTT
Markus Ekman, tietohallintojohtaja
p. 020 722 111, markus.ekman@vtt.fi

Lasse Högström, johtaja, Infraliiketoiminta
p. 045 7880 1627, lasse.hogstrom@fi.fujitsu.com

Lehdistöyhteydet: Satu Pelttari, Fujitsu

VTT on kansainvälisesti verkottunut, moniteknologinen tutkimuskeskus, joka tuottaa asiakkailleen korkeatasoisia teknologisia ratkaisuja ja innovaatiopalveluja. VTT lisää asiakkaidensa kansainvälistä kilpailukykyä ja edistää näin yhteiskunnan kestävää kehitystä, työllisyyttä ja hyvinvointia. Lisää tietoa: www.vtt.fi

Fujitsu on johtava japanilainen ict-yritys, joka tarjoaa laajan valikoiman teknologiatuotteita sekä ict-ratkaisuja ja -palveluja. Noin 162 000 fujitsulaista palvelee asiakkaita 100 maassa. Hyödynnämme kokemustamme ja ict:n mahdollisuuksia muokataksemme tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Fujitsun liikevaihto oli 4,8 triljoonaa jeniä (46 miljardia USD) 31.3.2014 päättyneellä tilikaudella. Suomessa Fujitsun palveluksessa työskentelee 2 600 ihmistä. Lisää tietoa: www.fujitsu.com/fi