Fysio Kymppi Loviisa liittyy osaksi Fysiosta

Lehdistötiedote 7.5.2022

Fysio Kymppi Loviisa Oy siirtyy osaksi Fysios-ketjua 6.5.2022 alkaen. Fysios on vuonna 2015 perustettu valtakunnallinen fysioterapiaketju, johon kuuluu yli 100 toimipistettä yli 50 paikkakunnalla, ja se työllistää jo yli 800 alan ammattilaista. Fysios on osa Mehiläistä.

Fysio Kymppi Loviisa on Loviisan vanhin fysioterapiapalveluita tarjoava yritys, joka työllistää kolme terapeuttia. Yrityksen pääpaino on tuki- ja liikuntaelimistön fysioterapiassa ja se tarjoaa muun muassa OMT-fysioterapiaa, lymfaterapiaa ja naprapatiaa. Yritys on Kelan vaativan lääkinnällisen kuntoutuksen palveluntuottaja.

- Kuluneiden yli 20 vuoden aikana kuntoutus- ja fysioterapian järjestämisen ympäristö on muuttunut. Samoin kuin muualla, myös meillä asiat ovat digitalisoituneet ja monilta osin eri paikkoihin tehtävät ilmoitukset ja vaatimukset enenevissä määrin lisääntyneet. Tällaisessa murroksessa koen, että yrityksen toiminnan kehittämisen sekä byrokratian antaminen suuremman organisaation käsiin on hyvä asia niin yrityksen, työntekijöiden kuin asiakkaiden kannalta. Katsomme tulevaisuuteen hyvin ja luottavaisin mielin, kun terapeutit voivat keskittyä asiakkaisiin ja muut ammattihenkilöt hoitavat taustatyöt, sanoo Fysio Kymppi Loviisan perustaja Sari Rautiainen.

- Fysios tuntui meille luonnolliselta ja luotettavalta kumppanilta. Henkilökohtaisesti tunnen useita Fysioksen terapeutteja ja olen kuullut heiltä pelkkää hyvää niin Fysioksen toiminnasta, heillä työskentelystä, kuin asiakkaiden tyytyväisyydestä. Lisäksi pääsemme terapeutteina hyödyntämään Fysios Akatemian laajaa koulutustarjontaa ja pystymme siten tuomaan viimeisintä tietoa myös loviisalaisten fysioterapiaan ja kuntoutukseen. Yhdessä olemme vahvempia, hän jatkaa.

- Fysioksen toiminta perustuu koulutettuun, ammattitaitoiseen henkilökuntaan ja toiminnan jatkuvaan kehittämiseen. Toiminnassamme painottuu terapeutin ja asiakkaan välinen hoitosuhde, joka on ensiarvoisen tärkeä hyvän hoitotuloksen saavuttamiseksi.  Olemme onnekkaita ja iloisia saadessamme Fysio Kymppi Loviisan ammattitaitoiset terapeutit mukaamme, iloitsee Fysioksen aluejohtaja Hanna Urrila.

Fysio Kympin toiminta Loviisassa jatkuu yritysjärjestelyn jälkeen normaalisti osoitteessa Stolpenkatu 5.

Lisätietoja:

- Fysio Kymppi, Sari Rautiainen, fysiokymppi@gmail.com, p. 050 563 5859

- Fysios, Hanna Urrila, hanna.urrila@fysios.fi, p. 040 515 8063

Fysios on valtakunnallinen fysioterapiaketju, johon kuuluu yli 100 toimipistettä yli 50 paikkakunnalla ja se työllistää yli 800 ammattilaista. Fysios on ollut 1.2.2022 alkaen osa Mehiläinen-konsernia. www.fysios.fi

Fysio Kymppi Loviisan juuret ovat vuodessa 1998, jolloin yrityksen perustaja aloitti yrittäjänä toiminimellä. Yritys tarjoaa Loviisassa fysioterapiaa, lymfaterapiaa ja naprapaatin hoitoja. www.fysiokymppi.fi