Parkanon Säästöpankki laajentaa Tampereelle

Report this content

Parkanon Säästöpankki laajentaa toimintansa Tampereelle. Pankki avaa kahdeksannen konttorinsa 30. marraskuuta 2009 historialliselle paikalle, Palanderin taloon osoitteeseen Keskustori 7. Parkanon Säästöpankin tavoitteena on nopeasti vakiinnuttaa asemansa tamperelaisessa pankkikentässä.

Parkanon Säästöpankilla on tällä hetkellä jo lähes tuhat asiakasta Tampereella. – Tämä määrä on tarkoitus nelinkertaistaa viiden seuraavan vuoden aikana, Parkanon Säästöpankin toimitusjohtaja Tuomo Kemppainen sanoo. Yli 120-vuotias Parkanon Säästöpankki on laajentanut vahvasti toimintaansa. Syyskuussa pankki avasi konttorin Satakuntaan Karviaan. Viimeisen 12 kuukauden aikana pankki on lyönyt ennätyksensä, sillä lokakuun loppuun mennessä Parkanon Säästöpankin oli valinnut 1 400 uutta asiakasta. Kaikkiaan pankilla on 19 300 asiakasta. Pankin tase on 220 miljoonaa euroa ja vakavaraisuus 20 prosenttia (lain edellyttämä vaatimus on 8 prosenttia). – Tampere on kasvukeskuksena meille strategisesti tärkeä ja laajentaminen on osa pitkäjänteiseen kasvuun tähtäävää toimintaamme, sanoo Tuomo Kemppainen. Säästöpankit kiinnostavat Kemppaisen mukaan asiakkaita entistä enemmän erityisesti palveluiden ansiosta. – Uskomme, että Tampereen laajassa ja kilpaillussa pankkikentässä on tilaa yksilöllistä ja joustavaa palvelua tarjoavalle konttorille, Tuomo Kemppainen toteaa. – Säästöpankeilla on vahvat perinteet Tampereella. Tätä säästöpankki- ja säästämisaatetta tulemme myös omalta osaltamme tarjoamaan tamperelaisille. Pankki parhaalla paikalla Tampereen konttorin sijainti Keskustorilla kaupungin ytimessä on tärkeä kilpailutekijä. – Paikka on Tampereen paras, Kemppainen uskoo. Konttorin avaaminen merkitsee pankkitoiminnan paluuta torille, sillä 1900-luvun alussa valmistunut Palanderin talo oli pitkään Suomen Pankin omistuksessa. Tampereen konttori aloittaa toimintansa neljän hengen voimin. Konttorin johtajaksi on valittu DI Esa-Jussi Mikkonen (s. 1973 ). Tampereella opiskellut Mikkonen on toiminut viimeksi vakuutusyhtiö Tapiolassa sekä Tapiola Pankissa ja tätä ennen Nordea Pankissa pankinjohtajana sekä pörssiyhtiöiden ja muiden pk-yritysten analysointitehtävissä. Parkanon Säästöpankki tarjoaa Tampereella kaikki rahoitus-, sijoitus-, säästämis- ja kassapalvelut. Pankilla on myös vahva pienten ja keskisuurten yritysten asiakaskanta.