Randolphin Aviator on aito ja alkuperäinen lentäjien aurinkolasi

Yhdysvaltalaisen Randolph Engineeringin klassiset aurinkolasit tekevät uuden tulemisen Suomeen. Elokuvista tutut lentäjien Aviator-aurinkolasit eivät ole vain käsikirjoittajien keksintöä, vaan useat ammattilentäjät valitsevat varusteekseen RE:n alkuperäiset pilottilasit. Naton ja NASAn lentäjien käytössä oleva aurinkolasien legenda ei ole vain ammattilaisten yksinoikeus, vaan jokainen voi suojata silmänsä kesäauringossa aidoilla lentäjänlaseilla.

Randolph Engineering Inc.:n valmistamat Aviator-aurinkolasit ovat ”ne” aidot ja alkuperäiset lentäjänlasit, jotka ovat tutut elokuvista ja televisiosta. Sotilas- ja liikelentäjien suosikiksi nousseet aurinkolasit tunnetaan korkeasta laadustaan ja ajattomasta muotoilustaan. Useaan otteeseen optiikastaan, innovatiivisuudestaan ja teknisestä laadustaan palkitut Aviator-lasit ovat tulevana kesänä ajankohtaisemmat kuin koskaan myös siviilien käytössä. Aurinkolasimallina Aviator on harvinaisuus, sillä se istuu ylivoimaisesti parhaiten erilaisille kasvotyypeille. Muotoilultaan unisex-malli sopii sekä naisille että miehille. Hyvä istuvuus erilaisissa kasvoissa onkin ollut suunnittelun lähtökohtana. Lisäksi Aviatorista löytyy viisi eri kokovaihtoehtoa. Aviator-aurinkolasien suunnittelussa on otettu huomioon niiden käyttö yhdessä kypärän kanssa. Tämän vuoksi malli on saanut oman kannattajakuntansa myös kelkkailijoiden, motoristien ja laskettelijoiden keskuudesta. Laseihin voi valita joko yleiskäyttöön ja lentämiseen sopivat harmaat Gray-linssit tai tienpäällä liikkumiseen soveltuvat Tan-linssit. Sangoissa on viisi värivaihtoehtoa: kirkas kromi, kulta, matta musta, matta kromi ja asemetallit. Randolph-laseja yksinoikeudella maahantuovan RE by Hillside Oy:n verkkokaupassa Aviatorin hinta on 139 euroa, joka sisältää lasien lisäksi kotelon ja huoltosarjan. Lasit toimitetaan aina alkuperäisessä, avaamattomassa tehdaspakkauksessa, ja niillä on elinikäinen takuu. Aviator-mallin lisäksi myynnissä on viisi muuta aurinkolasimallia sekä ampujanlaseja. RE-laseja myyvät myös valtuutetut optikkoliikkeet kautta maan. Perheyhtiö varustaa NASAn lentäjät Randolph Engineering Inc. (RE) perustettiin vuonna 1972 Massachusettsissa, Yhdysvalloissa, sijaitsevassa Randolphin kaupungissa. Kymmenen vuotta myöhemmin Yhdysvaltain puolustushallinto valitsi yhtiön aurinkolasiensa päätoimittajaksi. Sittemmin myös useat Nato-maat, eri maiden puolustus- ja ilmailuviranomaiset sekä NASA ovat valinneet RE-aurinkolasit lentäjiensä viralliseksi varusteeksi. Siviileille aurinkolasien myynti aloitettiin 1980-luvun lopulla, jolloin valikoima laajeni myös urheiluampujille tarkoitetuilla tuotteilla. Kahden insinöörin, Jan Waszkiewiczin ja Stanley Zaleskin, perustama Randolph Engineering Inc. on edelleen perustajiensa jälkeläisten hallinnassa oleva perheyhtiö, joka on itse kehitellyt ja valmistanut käyttämänsä teknologian, koneet ja laitteet. Laseja Suomeen tuova RE by Hillside Oy on RE INC.:n pitkäaikaisin yhteistyökumppani. Jälleenmyyjäverkosto osoitteessa www.rehillside.fi/jalleenmyyjat