Tempur laajentaa jakeluaan – Isku Kodille oma mallisto

Kasvava kiinnostus omaa hyvinvointia kohtaan on alkanut näkyä suomalaisten makuuhuoneissa. Taloustutkimuksen tekemän selvityksen mukaan patjan valinnassa otetaan nyt huomioon myös se, miten patja edistää terveyttä. Hyvää nukkumisergonomiaa tukevien Tempur-vuoteiden myynti onkin kasvanut alkuvuonna 23 prosentilla.

Huomion kiinnittäminen terveyttä edistäviin tekijöihin on uusin trendi, joka ohjaa suomalaisia patja- ja vuodeostoksilla. Asia selviää Taloustutkimuksen tekemästä tutkimuksesta, jossa selvitettiin uuden patjan hankintakriteerejä. Laadun, mukavuuden ja kestävyyden lisäksi suomalaiset haluavat patjan tuovan helpotusta selkä-, niska- ja hartianongelmiin, joista monet helpottuvat tai lieventyvät oikeaa nukkumisergonomiaa tukevalla patjalla nukuttaessa. – Suomalaiset valitsevat patjansa järkisyiden perusteella, mutta erityisesti iäkkäämmät kiinnittävät huomiota siihen, että uusi patja on hyvä selälle, Tempur Suomen maajohtaja Arto Melanko kertoo. Taantumasta huolimatta hyvään uneen ja oikeaan nukkumisergonomiaan halutaan panostaa, tosin ostopäätöksiä harkitaan ja eri vaihtoehtoja vertaillaan tarkkaan. Terveystietoisuus näkyy myös Tempurin myynnissä, joka on tämän tammi-elokuun aikana kasvanut 23 prosenttia. Iskulle yksinmyyntiin oma mallisto Tempur laajentaa jakeluaan Isku Koti -sisustustavarataloketjuun, joka on saanut yksinmyyntiin oman malliston. Yhteistyö valtakunnallisen ketjun kanssa alkoi kesällä. – Tempurin tuotevalikoima on vuosien varrella laajentunut ja kehittynyt voimakkaasti. Emo-yritys on kasvanut maailman toiseksi suurimmaksi alan valmistajaksi. Olemme tilanteessa, jossa meillä on tuoda Suomeen kokonaan uusi mallisto, joka koostuu muissa maissa bestsellereiksi osoittautuneista tuotteista. Kukaan nykyisistä valtakunnallisista jakelijoista ei pystynyt tuplaamaan nykyistä hyvin palvelevaa valikoimaansa, ja siksi paras vaihtoehto oli neuvotella Isku Koti -ketjun kanssa yhteistyöstä. Yhteistyötä on pidetty esillä jo vuodesta 2004, ja nyt kaikki osat osuivat kohdalleen, Melanko sanoo. – Tempur on brändi, joka sopii meidän strategiaamme ja tulevaisuuden suunnitelmiimme. Jo nyt saatujen hyvien tulosten perusteella uskomme, että yhteistyöstämme tulee hedelmällinen ja kaupallisesti menestyksekäs, Isku Koti Oy:n toimitusjohtaja Petri Pitkäranta valottaa yhteistyön taustoja. Iskuihin tulee yksinmyyntiin Relaxation-vuodesarja sekä Jubilee Deluxe -sänky. Relaxation on laadukas ja edullinen jenkkivuode-kokonaisuus, joka tukee kehoa ergonomisesti oikeaan nukkumisasentoon. Jubilee-sänky on tyylikäs vuode, jonka Deluxe-patja tekee yöunista häiriöttömiä ja ennaltaehkäisee niska-, hartia- ja selkäongelmia. Myynnissä on myös Tempur Sonata -tyyny, jonka muotoilussa on otettu huomioon se, että ihminen vaihtaa nukkuessaan asentoa useita kertoja. – Oma mallisto on meille äärimmäisen tärkeä asia, ja asiakaspalautteen perusteella se on otettu hyvin vastaan, Pitkäranta toteaa. Alkuun Iskun Tempur-mallisto on myynnissä ketjun kahdessa myymälässä: Vantaan Varistolla ja Torniossa. Tavoitteena on asteittain laajentaa yhteistyö valtakunnalliseksi. Kuvamateriaali: www.gp-viestinta.fi/kuvapankki/tempur