Maailman pienin kannettava monikaasuanalysaattori Gasmet GT5000 Terra on suunniteltu kestämään vaativissa olosuhteissa

Report this content

Maailman kevyin ja pienin kaasuanalysaattori GT5000 Terra (9,4 kg akun kanssa) tietää, mitä ilmassa on. Helppokäyttöinen ja langattomastikin operoitava laite mittaa yhtäaikaisesti jopa 50 kaasua muutamassa sekunnissa. Kaikkiaan sillä voidaan tunnistaa yli 300 kaasua.

FTIR-teknologiaa hyödyntävä GT5000 Terra on kenttäolosuhteisiin suunniteltu kaasuanalysaattori, jonka huipputeknologian avulla voidaan tunnistaa ja mitata ilman kaasut helposti ja luotettavasti vaativissakin olosuhteissa. Vakaan, laitteen sisään rakennetun optiikan avulla mittaukset onnistuvat nopeasti ja tarkasti myös tärisevissä olosuhteissa. Huolettomaan sekä monipuoliseen käyttöön soveltuva GT5000 Terra tarjoaa toimintavarmuutta säästä riippumatta (IP54 luokitus) ja toimii pakkasessa.

Pienen kokonsa ja kestävyytensä ansiosta GT5000 Terra soveltuu ilman luonnollisten ja haitallisten kaasujen mittaamiseen lukuisissa käyttötarkoituksissa. Laitteella on helppo tunnistaa myrkylliset kaasut esimerkiksi konteissa, laboratorioissa, tuotantotiloissa ja onnettomuustilanteissa. Kaasuanalysaattori soveltuu erinomaisesti myös luonnollisten kasvihuonepäästöjen mittaamiseen ulkona. Laiteessa on sisäänrakennettu pumppu ja varustusta voidaan täydentää käyttökohteen vaatimilla sekä asiakkaalle tarpeellisilla lisäosilla.

– Käyttäjien toiveiden mukaisesti puristimme kaasuanalysaattorin mahdollisimman pieneen tilaan teknisestä suorituskyvystä tinkimättä ja käyttömukavuus edellä. Langattomat ominaisuudet ovat apuna silloin, kun olosuhteet ovat vaaralliset tai epämiellyttävät ja analysaattoria halutaan hallita turvalliselta etäisyydeltä, sanoo Gasmetin tuoteinsinööri Anna Leino.

Käyttäjäystävällinen käyttöliittymä auttaa mittaamaan yli 300 erilaista kaasua

GT5000 Terran käyttöönotto ja mittaus onnistuvat yhtä nappia painamalla. Tabletilla hallinnoitava, intuitiivinen Calcmet Easy -ohjelmisto on uudistettu helpottamaan tulosten tulkintaa kentällä. Laite ja ohjelmisto on suunniteltu siten, että sitä voi käyttää kuka tahansa pienelläkin koulutuksella. Kosketusnäyttötabletin käyttö sujuu sekä suojahansikkailla että paljain käsin.

– Käyttäjää ohjataan analyysien tekemisessä ja varoitetaan, jos näytteessä on liian korkeita pitoisuuksia vaarallisia kaasuja tai tuntemattomia komponentteja, kertoo Leino.

Mittaustulosten syvällisempään analysointiin kehitetty Calcmet Expert on myös uudistettu käyttäjäystävällisemmäksi. Calcmet Expert mahdollistaa pääsyn Gasmetin 300 kaasun listaan ja sen avulla voidaan tunnistaa myös näytteessä olevia tuntemattomia kaasuja.

GT5000 Terran pääominaisuudet:

Maailman kevyin ja pienin kannettava monikaasuanalysaattori (9,4 kg akun kanssa)

Säänkestävä, IP54-vaatimukset täyttävä

Mittaa FTIR-teknologialla (Fourier Transform Infrared Spectroscopy) jopa 50 kaasua yhtäaikaisesti muutamassa sekunnissa. Mahdollisuus mitata yli 300 erilaista kaasua.

Koko 450 x 287 x 166 mm (17,7 x 11,3 x 6,5 tuumaa)

Sisäänrakennettu pumppu ja akku

Käyttölämpötila -5 – 40 C

Helppokäyttöinen Calcmet Easy -käyttöliittymä kentällä ja monipuolisempi Calcmet Expert lisäanalysointiin esim. toimistossa

Mahdollisuus operoida myös etänä: Wifi station, Wifi Access point, Bluetooth, Ethernet, HID(USB)

Lisätiedot:

Anna Leino, tuoteinsinööri, anna.leino@gasmet.fi+358 40 641 1173
Nenne Nordström, markkinointijohtaja, nenne.nordstrom@gasmet.fi+358 40 544 8313

Gasmet on suomalainen vuonna 1990 perustettu teknologiakonserni, johon kuuluu emoyhtiö ja neljä ulkomailla sijaitsevaa tytäryhtiötä. Henkilökunnan kokonaismäärä on yli 100 ja konsernin tulos vuonna 2018 oli 21 miljoonaa euroa. Gasmet toimii globaalisti yli 80 maassa.

Avainsanat: