GE kutsuu suomalaiset syöpätutkijat globaaliin innovaatiokilpailuun

GE (General Electric) kutsuu yhdessä riskipääomayhtiöiden kanssa suomalaiset tutkijat, yrittäjät ja start up-yritykset osallistumaan GE healthymagination challenge ‑innovaatiokilpailuun, jonka tavoitteena on edistää parempia menetelmiä rintasyövän diagnosointiin ja hoitoon. Hankkeeseen sijoitetaan yhteensä 100 miljoona dollaria eli runsaat 70 miljoonaa euroa.

”Syöpähoito on Suomessa erittäin kehittynyttä, ja alalla toimii ansiokkaita tutkijoita. Toivon, että saamme Suomesta monia kilpailuehdotuksia”, sanoo GE Healthcare Finlandin toimitusjohtaja Siv Schalin.

Healthymagination challenge on GE:n ja riskipääomayhtiöiden Kleiner Perkins Caufield & Beyersin, Venrock Capitalin, Mohr Davidowin ja MPM Capitalin yhteistyöhanke. Yhtiöt toivovat kilpailuehdotuksia kaikilta rintasyöpähoidon tutkimusaloilta, diagnosointimenetelmistä uusiin keinoihin, joilla voidaan ehkäistä syöpäsolujen vastustuskykyä syöpälääkkeitä vastaan.

Kilpailun voittajille tarjotaan yhteistyömahdollisuuksia GE:n tai riskipääomayhtiöiden kanssa. Hyviä ideoita voidaani kehittää edelleen tuotteiksi GE:n tutkimuskeskuksissa ja lupaavilla tuotteilla on mahdollisuus päästä maailmanmarkkinoille GE:n kansainvälisten myyntikanavien kautta.

Viime vuonna ruotsalainen ympäristötekniikkayhtiö Climatewell palkittiin vastaavanlaisessa, ympäristötekniikkaan keskittyvässä GE ecomagination challenge ‑kilpailussa. Voiton seurauksena GE myy nykyään Climatewellin tekniikkaa lukuisilla uusilla markkina-alueilla.

Healthymagination challenge -kilpailuun voi osallistua tästä päivästä lähtien osoitteessa www.healtymagination.com/challenge. marraskuun 20 päivään asti.

Englanninkielinen lehdistötiedote osoitteessa: http://www.healthymagination.com/about/press/

Lisätietoja:

Katja Antila

GE

Tel: 010 394 3395

Mob: 050 5400644

Seuraa meitä myös Twitterissä @GEHealthy tai Facebookissa facebook.com/healthymagination